صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۶۲۰۵۸

افزایش ۲۰ درصدی مشارکت ایرانیان خارج از کشور

دبیر ستاد انتخابات خارج از کشور با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی مشارکت ایرانیان در اکثر نمایندگی‌ها، اعلام کرد که خوشبختانه وضعیت امنیت روانی و آسایش رای دهندگان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به نسبت دور اول بهبود خیلی چشمگیری داشت.

علیرضا محمودی، دبیر ستاد انتخابات خارج از کشور با اشاره به استقبال پرشور ایرانیان خارج از کشور از انتخابات گفت:  از همه‌ کسانی که هم دور اول و هم دور دوم در کنار ما و همکاران ما با حضور در ستاد اجرایی انتخابات خارج از کشور اقدام به پوشش خبری کردند، تشکر می‌کنم.

محمودی با تاکید بر اینکه قطعا نقش خبرنگاران در به تصویر کشاندن این حضور پرشور خیلی موثر هست، افزود: در دور دوم انتخابات حضور ایرانیان در پای صندوق‌های رای در خارج‌ از کشور بیش از دور اول بود. آن طور که همکاران من تاکنون گزارش کرده‌اند ما حدود 20 درصد در اکثر نمایندگی‌ها افزایش حضور داشتیم. 

دبیر ستاد انتخابات خارج از کشور با اشاره به افزایش  تعداد صندوق در اسپانیا و نجف اشرف، گفت: در دفتر حفاظت از منافع ایران در واشنگتن هم برای اخذ رای ایرانیان مقیم‌ کانادا یک شعبه در  مرز آمریکا و کانادا اضافه کردیم. 

محمودی با بیان اینکه سه شعبه خاص در آمریکا تدارک دیدیم، گفت: در آمریکا غیر از 30 شعبه‌ای که داشتیم سه شعبه خاص هم برای اخذ رای ایرانیان وجود داشت. ما در دورترین نقطه شرقی یعنی در نیوزلند، انتخابات را به عنوان اولین حوزه رای‌گیری آغاز کردیم. 

دبیر ستاد انتخابات خارج از کشور افزود: هم اکنون در آمریکا رای‌گیری در جریان است و امیدواریم‌ تا ساعات پایانی انتخابات به خوبی انجام‌ شود. خوشبختانه وضعیت امنیت روانی و آسایش رای دهندگان در دور دوم به نسبت دور اول بهبود خیلی چشمگیری داشت. 

محمودی با تاکید بر شرایط بهتر ایرانیان نسبت به دور اول انتخابات، ادامه داد: همکاران ما در نمایندگی‌ها و وزارت امور خارجه با توجه به این اراده‌ای که هموطنان ایرانی ما در خارج از کشور داشتند موفق شدند که بتوانند با شرایط بهتری از ایرانیان استقبال کنند.

دبیر ستاد انتخابات خارج از کشور در پایان گفت: در ارتباطی که با همکارانمان در خارج از کشور داشتیم شاهد بودید که هموطنان ایرانی از دورترین‌ نقاط محل زندگی خودشان، به محل اخذ رای آمدند تا بتوانند در تعیین سرنوشت خودشان مشارکت کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات