سیاسی >>  مجلس >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۶۲۰۹۲

تبریک نمایندگان مجلس به رییس‌جمهور منتخب

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با صدور پیام‌های مختلفی انتخاب «مسعود پزشکیان» به عنوان رئیس‌ جمهور ایران را تبریک گفتند.

بعد از شهادت آیت‌الله رییسی رییس جمهور در سانحه بالگرد هوایی، انتخابات زودهنگام در هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار و انتخابات به مرحله دوم برای رقابت بین مسعود پزشکیان و سعید جلیلی کشیده شد. مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری  جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ برگزار شد و در نهایت «مسعود پزشکیان» با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای، به‌عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد.

به دنبال پیروزی پزشکیان، تعدادی از نمایندگان مجلس پیام‌های جداگانه و یا مطالبی در صفحات شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کردند که در زیر می‌خوانید.

عبدالکریم حسین زاده نماینده نقده و اشنویه:

«مردم ⁧برای ایران⁩ باز به میدان آمدند و با رای به صداقت با سایه‌ها جنگیدند.»

بهروز مجبی نجم آبادی نماینده سبزوار:

«بسم الله الرّحمن الرّحیم 
‏وبه نستعین و له الحمد
‏سلام و درود بر شهیدان راه حق و امام شهیدان
‏سلام بر رهبری معظم انقلاب که داهیانه هدایتگری امت اسلامی را به بهترین وجه بر عهده دارند.
‏درود بر ملت بزرگ ایران که در حماسه ۱۵ تیر در کمال امنیت و در رقابتی نزدیک، حماسه ساز گردیدند.

دوران رقابت‌ها به پایان رسید و مشارکتی مقبول با امانت داری نظام اسلامی رقم خورد. انتخاب دکتر مسعود پزشکیان را به طرفداران و هواداران ایشان تبریک عرض میکنم و امیدوارم این انتخاب برای ملت بزرگ ایران مایه خیر و برکت باشد.

‏از تلاش ها و جهاد تبیین هواداران وطرفداران دکتر جلیلی نیز بواسطه تلاش‌های ماجور و رعایت قواعد رقابت و اقامه دلایل منطقی و نقد منصفانه کمال تشکر را دارم.
‏اینک حجم سنگینی از مسئولیت، مشکلات عدیده داخلی و خارجی و فرصت ها و ظرفیت ها پیش روی ماست.
‏برای رئیس جمهور منتخب و ملت بزرگ ایران آرزوی توفیق و شادکامی دارم و با همه توان

درکنار ملت شریف و بزرگ ایران اسلامی و تمامی نیروهای انقلابی و جهادگر از کمک به رئیس جمهور منتخب دریغ نخواهیم کرد و رویکردمان این است که بعنوان منتقدی منصف از حقوق عموم ملت بزرگ ایران دفاع نماییم. والسلام علیکم و رحمه الله»

 علی نیکزاد نایب رییس مجلس:

«توفیق برادر عزیزم  جناب آقای  دکتر پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک می‌گویم. ایشان از امروز باید امانت دار اعتماد مردم ایران باشند؛ مردمی شریف که پیروز اصلی این میدان، آنها هستند.
‏از امروز همه باهم برای ایران - قوی تلاش خواهیم کرد. »

علی بابایی کارنامی نماینده ساری:

«مشارکت گسترده نشان می‌دهد آینده ایران برای مردم اهمیت دارد و این بزرگترین سرمایه و دستاورد انتخابات بود. ضمن تبریک به دکتر پزشکیان اعلام می‌کنیم که تمام ظرفیت مجلس برای پیشرفت کشور در اختیار دولت خواهد بود.»

مالک شریعتی نماینده تهران:

« تبریک به رئیس جمهور منتخب اکثریت»

الهام آزاد نماینده نایین:

«تبریک به رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران؛ قطعا پیروز واقعی این عرصه مردم هستند؛ مردم شریفی که مثل همیشه به وظیفه خود عمل کردند. بعد از این نوبت رئیس جمهور منتخب است. پاینده باد جمهوری اسلامی ایران»

شمس الدین حسینی رییس کمیسیون اقتصادی :

«بسم الله الرحمن الرحیم

پروردگار یکتا را که توفیق وکالت و اعتماد مردمانی شریف، صبور و سختکوش را نصیب بنده نمود، شاکرم.

فرصت را مغتنم شمرده ضمن قدردانی از حسن اعتماد همکاران خود در کمیسیون اقتصادی مجلس، از محضر مقامات، مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی، نهادها و شخصیت‌های اقتصادی، سیاسی، علمی و فرهنگی در سراسر کشور، اساتید دانشگاه، پژوهشگران و فعالان اقتصادی، همکاران گرانسنگم در خانه ملت و همچنین مردم شریف از جمله موکلان عزیز خود در شهرستانهای تنکابن، رامسر و عباس آباد، ائمه معزز جمعه و جماعات، روسا و اعضای شوراهای اسلامی شهرها، بخش ها و روستاها و شهرداران و دهیاران گرامی و همه عزیزانی که به عناوین مختلف با پیام‌های پرمهر خود اینجانب را مورد لطف خود قراردادند، صمیمانه قدردانی می نمایم.»

حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان:

«جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان رییس جمهور منتخب ملت شریف ایران با ابلاغ سلام و تحیات خبر پیروزی جنابعالی در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران که با وجود تمامی دسیسه های مزورانه دشمنان قسم خورده این میهن الهی برای کاهش شمار مشارکت کنندگان رخ داد اتفاق خجسته ای بود که قلوب همراهان با منافع عزت و شکوه کشور را شاد نمود و در بستر رقابتی سالم و حماسه ای عظیم برگ زرین دیگری را به  کارنامه درخشان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  افزود کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای که طی این دوره و ادوار گذشته این توفیق را داشت که در کنار برادری ارزشمند چون جنابعالی به همفکری و هم افزایی برای حل مشکلات خطیر حوزه سلامت بپردازد و از نظرات عالمانه شما بهره گیرد.

انتخاب شایسته شما را در وهله نخست خدمت مقام معظم رهبری و سپس به جنابعالی و همه کسانی که دل درگرو عزت و ارتقای میهن دارند اعم از نامزدهای محترم و مردم عزیز ؛ خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جانبازان جامعه پزشکی و تمامی دیگر اقشار سرافراز تبریک گفته مزید توفیقات ان یار دیرین را خاصه در تداوم راه سید الشهدای خدمت حضرت آیت الله شهید رییسی از پیشگاه خدای ذوالجلال تمنا دارد .

سربلند باشید و در مسیر نورانی خدمت همچون اسلاف صالح موید و منصور ان‌شاءالله»

مصطفی نخعی نماینده نهبندان:

«تشکر از مردم بزرگ ایران؛ تبریک به رئیس جمهور منتخب 

عدالت‌محوری و تخصص‌گرایی دو اصل مهمی است که همواره مورد تاکید دکتر پزشکیان بوده است؛ همه باید در تحقق این اهداف یاریگر او باشیم.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات