بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۶۲۰۹۷

کنعانی: اینک فصل همدلی و انسجام ملی برای پیشرفت و اقتدار روزافزون جمهوری اسلامی ایران است

سخنگوی وزارت امور خارجه امروز ضمن تبریک به رئیس جمهور منتخب، گفت که ملت بزرگ ایران یک بار دیگر در آزمون وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی و پاسداری از ایران عزیز، سربلند برآمد.
«اینک فصل همدلی، وحدت و انسجام ملی برای پیشرفت و اقتدار روزافزون جمهوری اسلامی ایران است»، این را سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ناصر کنعانی امروز (شنبه) 16 تیر ماه و پس از اعلام نتایج دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و مشارکت ۴۹.۸ درصدی در این انتخابات بیان کرد.وی گفت که ملت بزرگ ایران یک بار دیگر در آزمون وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی و پاسداری از ایران عزیز، سربلند برآمد.
 
دیروز (جمعه) 15 تیر ماه دومین دور انتخابات ریاست جمهوری در سراسر ایران و 98 کشور خارجی برگزار و مسعود پزشکیان با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای از مجموع ۳۰ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۹۳۱ رأی به‌ عنوان نهمین رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد.در این دور از انتخابات شاهد ۴۹.۸ درصدی مشارکت مردم بودیم و مسؤول برگزاری انتخابات در خارج از کشور علیرضا محمودی هم از افزایش ۲۰ درصدی مشارکت ایرانیان خارج از کشور در این دور از انتخابات در مقایسه با دور اول خبر داد.پس از شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در سانحه بالگرد، انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برگزار شد. در دور نخست این انتخابات در هشتم تیر ماه، مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به دور دوم راه یافتند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی با تبریک به رئیس جمهور منتخب ملت ایران از خدا برای او در مسیر اعتلای کشور و خدمت به مردم نجیب ایران تحت زعامت رهبر حکیم انقلاب، موفقیت آرزو کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات