سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۶۲۱۳۹

جای خالی رئیسی در عکس یادگاری دولت سیزدهم با امام خامنه‌ای

اعضای دولت سیزدهم پیش از ظهر امروز با رهبر معظم انقلاب دیدار کرده و با معظم‌له عکس یادگاری گرفتند.

پیش از ظهر امروز یکشنبه 17 تیرماه 1403 اعضای دولت سیزدهم با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری نیز در این دیدار طی سخنانی گزارشی از عملکرد دولت و برگزاری انتخابات به ایشان ارائه کرد.

جای خالی رئیسی در عکس یادگاری دولت سیزدهم با امام خامنه‌ای

این دیدار در شرایطی صورت پذیرفت که آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی 30 اردیبهشت‌ماه سال جاری پس از بازگشت از افتتاح سد «قیزقلعه‌سی» در منطقه‌ی ورزقان آذربایجان شرقی بر اثر سانحه بالگرد به شهادت رسید. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز، مالک رحمتی اسنادار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی سرتیم حفاظت رئیس‌جمهور در این سانحه به‌همراه رئیس‌جمهور به شهادت رسیدند.

پس از آن بود که طبق اصول 131 و 132 قانون اساسی، معاون اول رئیس‌جمهور (محمد مخبر) با حکم رهبر معظم انقلاب به‌عنوان سرپرست ریاست‌جمهوری و مدیر قوه مجریه منصوب و مأمور شد تا با همراهی سران قوای مقننه و قضاییه انتخابات را نهایتاً ظرف مدت 50 روز برگزار کنند. بعد از برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در تاریخ 8 تیر 1403، هیچ‌کدام از نامزدها نتوانستند اکثریت مطلق آراء را جلب خود کنند و انتخابات بین سعید جلیلی و مسعود پزشکیان به دور دوم کشیده شد.

مرحله‌ی دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری روز جمعه 15 تیرماه برگزار شد و براساس نتیجه نهایی شمارش آرا، مسعود پزشکیان با 16 میلیون و 384 هزار و 403 رأی به‌عنوان نهمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

بر اساس این گزارش، طبق اعلام سخنگوی شورای نگهبان بعد از تائید صحت انتخابات توسط شورای نگهبان، اعتبارنامه ریاست‌جمهوری توسط اعضای شورای نگهبان صادر می‌شود، اعضا آن اعتبارنامه را امضا و خدمت رهبر معظم انقلاب ارسال می‌کنند. بعد از صدور اعتبارنامه، مراسم تنفیذ ریاست‌جمهوری برگزار خواهد شد که زمان برگزاری آن از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب اعلام خواهد شد.

هم‌اکنون مقدمات برای انتقال دولت و استقرار مسعود پزشکیان رئیس‌جمهورِ منتخب در حال تمهید و انجام است؛ در روزهای آینده مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس‌جمهور در مجلس برگزار خواهد شد و سپس دولت چهاردهم می‌بایست وزرای پیشنهادی خود را به مجلس شورای اسلامی معرفی و رأی اعتماد بگیرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات