تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۶۲۴۸۳

سید حسن نصرالله: پیروز و سربلند از جنگ بیرون خواهیم آمد

دبیرکل حزب‌الله با محکوم‌کردن جنایت اشغالگران علیه آوارگان فلسطینی در خان‌یونس تأکید کرد: در روز قیامت از همه درباره فلسطین سؤال می‌شود و ما در نهایت، از نبرد طوفان الاقصی سربلند و پیروز بیرون خواهیم آمد.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان شب گذشته در ادامه سخنرانی‌های خود در مراسم عاشورایی، همانند شب‌های گذشته به تحولات غزه و جریان نبرد با دشمن صهیونیستی اشاره و اعلام کرد: ما به مجروحان خود افتخار می‌کنیم و آنها را شهدای زنده می‌نامیم که در راه مقاومت، از خود ثبات، فداکاری، صداقت و اخلاص به نمایش گذاشتند و مانند حضرت عباس(ع) هستند و این راه را ادامه می‌دهند.

سید حسن نصرالله افزود: مجروحان ما صدق مسیر مقاومت را می‌بینند و زخم‌هایشان مانع آنها نشد. آنها در دل نبرد طوفان الاقصی هستند و برای جهاد در راه خدا برگشتند و به این راه ادامه می‌دهند تا خداوند به آنها عنایت فرماید. اغلب مجروحان ما بهبود یافته و به جبهه‌های جنگ با دشمن برگشته‌اند.

دبیرکل حزب‌الله اضافه کرد: در این زمان، آگاهی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی میان رهبران و مسئولان و همچنین عموم مردم ضروری است و این امر منجر به بصیرت می‌شود. فرهنگ غرب فرهنگ خودخواهی است و در فرهنگ غربی همه چیز به‌خاطر خودخواهی قربانی می‌شود. اما در فرهنگ اسلام، محور، مردم هستند و تفاوت زیادی میان فرهنگ اسلام و فرهنگ خودخواهانه غربی وجود دارد.

در روز قیامت از ما درباره فلسطین سؤال خواهد شد

سید مقاومت در ادامه به کشتار وحشیانه‌ای که اشغالگران صهیونیست روز گذشته علیه آوارگان بی‌دفاع در منطقه المواصی در خان‌یونس انجام دادند، اشاره کرده گفت: برخی هستند که اگر هر روز یک قتل‌عام مشابه آنچه در المواصی در خان‌یونس اتفاق افتاد، رخ بدهد، هر چقدر به آنها بگوییم که آمریکا و اسرائیل دشمن هستند، قانع نمی‌شوند. آنچه امروز در فلسطین و غزه رخ می‌دهد از بارزترین نمونه‌ها و مسائل است و این یک موضوع اعتقادی است و از ما در روز قیامت، درباره آن سؤال خواهد شد. اگر موضعی که ما در این زمینه اتخاذ می‌کنیم، همراهی با حق باشد، در روز قیامت سرمان بالا خواهد بود؛ در غیر این صورت حساب بزرگی در روز قیامت داریم.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: در شرایطی که دشمن می‌خواهد به ما حمله کند و بسوزاند و نابود کند؛ این طرز فکر که بگوییم؛ "ما کاری نداریم و به ما ارتباطی ندارد."، کاملاً اشتباه و به‌معنای جهل است، موضوع کاملاً روشن و مظلومیت ملت فلسطین به‌ویژه در این روزها کاملاً مبرهن است، آیا ظلم و بی‌عدالتی بیشتر از این است؟

حمایت از ملت فلسطین در هر شکلی، وظیفه‌ای ضروری است

وی افزود: دشمن صهیونیستی قتل‌عام بزرگی را علیه آوارگان در المواصی واقع در خان‌یونس انجام می‌دهد و بعد از آن توجیه می‌کند که می‌خواست رهبران مقاومت را هدف قرار دهد! آیا چنین چیزی قابل قبول است؟ آیا استکبار، بی‌عدالتی، ظلم و جنایت روی زمین، بیشتر از کشتارهایی است که دشمن صهیونیستی امروز انجام می‌دهد؟

دبیرکل حزب‌الله در ادامه خطاب به دو میلیارد مسلمان در جهان گفت: شما حتی اگر نمی‌توانید کاری برای فلسطین انجام دهید، حداقل یک موضع‌گیری داشته باشید و به تجاوزی که علیه این ملت انجام می‌شود، نه بگویید و این موضع خود را با اعتصاب، تظاهرات، اعتراض و... نشان دهید، این چیزی است که در روز قیامت درباره آن از شما سؤال خواهد شد.

سید نصرالله تصریح کرد: در برابر مسئله فلسطین، توجه، همدردی روحی، قلبی و عاطفی، دعا کردن، اعلام موضع سیاسی و رسانه‌ای در حمایت از مردم فلسطین و محکوم کردن جنایات اشغالگران، یک مسئولیت ضروری است.

مقاومت از طوفان الاقصی هم مانند جنگ جولای، پیروز و سربلند بیرون می‌آید

دبیرکل حزب‌الله با قدردانی از ملت یمن به‌دلیل حمایت آنها از مردم بی‌دفاع فلسطین تأکید کرد: تظاهرات‌های هفتگی که مردم یمن در حمایت از غزه، در سرما و زیر آفتاب سوزان برگزار می‌کنند، یک حمایت روحی، اخلاقی و عاطفی است. در جریان جنگ جولای 2006 ما زمانی که می‌دیدیم در کشوری تظاهراتی برای حمایت از ما برگزار می‌شود، رزمندگان و مردم ما روحیه می‌گرفتند. بدون شک برگزاری هر تظاهرات یا تجمعی به‌معنای حمایت از مردم فلسطین خواهد بود.

سید نصرالله گفت: سطح پیشرفته حمایت از مردم فلسطین، حمایت مادی با پرداخت مال است و هر کسی که می‌خواهد این‌گونه به مردم غزه کمک کند، به‌عهده خودش است. امروز وظیفه همه ما این است که کنار مردم غزه باشیم و البته این به‌معنای لطف و منتی از جانب ما نیست؛ بلکه اگر چنین کاری انجام ندهیم؛ در روز قیامت از ما سؤال خواهد شد. بالاترین سطح پشتیبانی از مردم غزه؛ مبارزه است تا دشمن را مجبور کنیم تجاوزات علیه ملت فلسطین را متوقف کند و این وظیفه‌ای بر گردن ماست.

دبیرکل حزب‌الله با تأکید بر حمایت فکری، فرهنگی، دینی، شرعی، فقهی و حقوقی از مردم غزه اظهار داشت: ما در قبال مردم مسئولیم و هر کاری که انجام می‌دهیم منافع ملی را هم در نظر می‌گیریم. ما در این راه شهدایی تقدیم کردیم و مسئولیت خود را پذیرفتیم و خداوند موهبت آزادسازی سرزمین را به ما عطا کرد، در دل دشمنانمان رعب و وحشت انداخت و به ما کرامت، شرافت، حمایت و پیروزی بخشید.

سید حسن نصرالله در پایان تأکید کرد: اسرائیلِ شکست‌خورده، یک شرط ضروری و مهم برای آینده ملت‌ها و دولت‌ها در منطقه است. ما کسانی هستیم که با وجود همه سختی‌هایی که به ما تحمیل شد و شهدا و مجروحان زیادی تقدیم کردیم، از جنگ جولای 2006 پیروز و سربلند بیرون آمدیم و به‌خواست خداوند از نبرد طوفان الاقصی هم سربلند و پیروز بیرون خواهیم آمد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات