تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۶۰۲۵۲

نصرالله: کشتار رفح و سایر جنایات اسرائیل، نابودی این رژیم را نزدیک می‌کند

دبیر کل حزب الله لبنان ضمن ابراز خشم شدید از کشتار روز گذشته در رفح توسط اسرائیل، تلاش کشورهای عربی برای سازش با این رژیم را به سخره گرفت و تأکید کرد که صهیونیستها وحشی‌هایی هستند که در تجاوزات خود هیچ حد و مرزی ندارند.
سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان روز سه‌شنبه سخنرانی خود را آغاز کرد و قرار است در سومین روز درگذشت مادر خود، درباره آخرین تحولات منطقه سخنرانی کند.دبیر کل حزب الله در ابتدا از همه کسانی که درگذشت مادر وی را تسلیت گفته بودند، تشکر کرد و به خاطر عدم امکان حضور که ناشی از مسائل امنیتی است، از همه این افراد عذرخواهی کرد.وی با بیان ینکه در این مراسم باید در صف اول قرار می‌داشت، ولی شرایط امنیتی اجازه این کار را نمی‌داد، گفت: از برادرانم در حزب الله و جنبش امل تشکر می‌کنم که از ساعات آغازین صبح، برای این مراسم حضور داشتند. از همه خانواده‌های معظم شهدا که پیام تسلیت فرستادند نیز تشکر می‌کنم».
 
نصرالله: کشتار رفح و سایر جنایات اسرائیل، نابودی این رژیم را نزدیک می‌کند
نصرالله خطاب به سازشکاران عرب: چرا در پی سازش با این وحشی‌ها هستید؟دبیر کل حزب الله، گریزی به کشتار جمعی آوارگان فلسطینی در «رفح» توسط رژیم صهیونیستی زد و گفت: این دشمن، هیچ اخلاق و وجدانی ندارد و بسیار بدتر از نازیستهاست. صهیونیستها به آوارگان گفته بودند که به منطقه «المواصی» بروید تا در امنیت باشید، ولی آنان را هدف قرار دادند.وی با بیان اینکه صهیونیستها در نیمه‌های شب، این افراد را که به آنان امان داده بودند، هدف قرار دادند، ادامه داد: «اینها چه آدمهایی هستند؟ اینها همگی وحشی هستند. اینها چادرها را هدف قرار دادند و در جریان آن، زنان و کودکان همگی در آتش سوختند. این جنایت، باید همه وجدانها را بیدار کند.نصرالله با اشاره به اینکه این جنایت، تمامی تلاشها برای بزک کردن چهره اسرائیل را بر باد داد، به سازشکاران عرب گفت: با چه کسانی می‌خواهید روابط خود را عادی کنید؟ با این وحشیها؟ اسرائیل کیست که شما به دنبال سازش با آن هستید؟. طی هفته‌های گذشته شنیدیم که کشورهای جهان به اسرائیل هشدار دادند که در رفح عملیات نکند، ولی اسرائیل کار خود را انجام داد.
 
اسرائیل امروز کشتار خود را در رفح تکمیل کرددبیر کل حزب الله با اشاره به اینکه اسرائیل تمامی نهادهای بین‌المللی از جمله دادگاه لاهه را نیز به چالش کشیده است، خاطر نشان کرد: صهیونیستها امروز هم جنایت روز گذشته را تکمیل کردند. نتانیاهو حتی عذرخواهی هم نکرد. به هر حال باید این کشتارها علتی باشد که همه مردم جهان به سمت فشار بر اسرائیل حرکت کنند تا این جنگ متوقف شود.وی خطاب به کشورهای عربی گفت: جانفشانی، شجاعت، وحدت، سلاح و مبارزه، از شما محافظت خواهد کرد، نه اینکه بخواهید تسلیم شوید. به نهادهای بین‌المللی نگاه کنید که چگونه فقط به محکوم کردن جنایات صهیونیستها بسنده می‌کند و هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد. ما هزاران شهید دادیم تا توانستیم دشمن را عقب برانیم.
کشتار رفح، نابودی اسرائیل را نزدیک می‌کندنصرالله با تأکید بر اینکه نفاق آمریکا در خصوص رفح، نقش زیادی در جنایت اسرائیل داشت، تصریح کرد: کشتارهای اسرائیل باید عبرتی برای ما و همه کسانی باشد که برای حمایت از لبنان، بر روی جامعه بین‌الملل و قوانین بین‌المللی حساب باز کرده‌اند.دبیر کل حزب الله در پایان گفت: کشتار رفح و تمامی حماقتهایی که اسرائیل نشان می‌دهد، باعث نابودی و فروپاشی این رژیم خواهد شد. ما برای این رژیم، هیچ آینده‌ای در منطقه خود متصور نیستیم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات