تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۶۰۳۹۲

نصرالله: به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین، از برکات طوفان‌الاقصی است

دبیر کل حزب الله لبنان با تأکید بر لزوم ریشه‌کنی اسرائیل به عنوان یک غده سرطانی، گفت که به خاطر سکوت برخی کشورها و حمایتهای آمریکا، اسرائیل همچنان به کشتارهای جمعی در غزه ادامه می‌دهد.
سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان روز جمعه به مناسبت درگذشته علامه «علی کورانی» پژوهشگر، محقق و نویسنده برجسته لبنانی سخنرانی کرد.نصرالله با اشاره به مواضع حمایتی علامه کورانی از انقلاب اسلامی ایران و حضرت امام خمینی (ره) گفت: «علامه کورانی دستاوردهای زیادی داشت و در صدر آن می‌توان به استفاده از تکنولوژیهای مدرن در حوزه علمیه اشاره کرد.وی با اشاره اهتمام علامه کورانی به مسئله مهدویت، ادامه داد: «علامه، در طی چهل سال جهاد، موفق شد مقاومت اسلامی را پایه‌گذاری کند که تا به امروز نیز ادامه دارد. ایمن و اعتقاد و پشتیبانی وی از مقاومت، به صورت مطلق بود.
دبیر کل حزب الله با بیان اینکه علامه کورانی ایمان راسخ داشت که نابودی اسرائیل به زودی رخ خواهد داد و پیش از ظهوئر حضرت مهدی (عج) صورت خواهد گرفت، تأکید کرد: باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا این غده سرطانی را از منطقه خود ریشه‌کن کنیم».وی با تأکید بر اینکه اسرائیل هیچ آینده در منطقه ما ندارد، به حمایتهای یمن از ملت فلسطین پرداخت و تصریح کرد: موضع یمن از آغاز جنگ علیه غزه مشخص بود و هر گونه حمله آمریکا، خللی در حمایتهای صنعا از غزه نخواهد داشت. جنگ غزه نیز به خاطر حمایتهای آمریکا همچنان ادامه دارد.
نصرالله با اشاره به اینکه نتانیاهو به خاطر سکوت برخی کشورها، به کشتارهای جمعی در غزه ادامه می‌دهد، گفت: موضع [حمایتی] برخی از کشورها و محکومیت جنگ غزه و کشتارهای آن و به رسمیت شناخته شدن فلسطین، از برکات طوفان الاقصی است».جنگ غزه، سرنوشت منطقه را رقم خواهد زددبیر کل حزب الله با اشاره آماری که رئیس بانک مرکزی اسرائیل درباره فاجعه اقتصادی در این رژیم منتشر کرد، گفت: آن گونه که نتانیاهو و افراطیهای رژیم می‌گویند جنگ غزه، یک جنگ موجودیتی است و ما نیز باید چنین تصوری داشته باشیم.وی جنگ غزه را مرتبط با آینده و حاکمیت لبنان دانست و تأکید کرد: «این جنگ، سرنوشت فلسطین، لبنان و منطقه را رقم خواهد زد. سران رژیم به شمال [فلسطین اشغالی] آمدند تا به دور کردن حزب الله افتخار کنند، ولی موفق نشدند.
نصرالله با بیان اینکه جبهه مقاومت امروز بیش از هر زمان دیگری، گسترده‌تر، فراگیرتر و بزرگتر شده است، خاطر نشان کرد: «مسئولان صهیونیست اعتراف می‌کنند و می‌گویند که در وضعیت بدی قرار دارند که مشابه آن را از 79 سال پیش مشاهده نکرده‌اند.وی گریزی هم به مسائل داخلی لبنان زد و گفت: «تعیین مرزهای دریایی [با فلسطین اشغالی] در کار نیست. برخی از مناطق وجود دارد که دشمن آن را اشغال کرده و باید از آن خارج شود. جنگ [حزب الله] در جنوب [با اسرائیل] هیچ ارتباطی با انتخابات ریاست جمهوری لبنان ندارد.
 
 
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات