سیاسی >>  سیاسی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۶۲۷۷۰

دود اختلافات مدیریت شهری به چشم چه کسی می‌رود؟

در حالی که برخی از اعضای شورای شهر تهران خواستار برکناری زاکانی از شهرداری تهران هستند، رئیس شورای شهر تهران مهدی چمران می‌گوید که «تغییر شهردار اصلاً به صلاح نیست.»

«شورای شهر تصمیمی برای جابجایی و تغییر شهردار نگرفته و زاکانی با قدرت کار خود را انجام می‌دهد» این را رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران احمد صادقی می‌گوید.

بحث درباره تغییر شهردار تهران داغ شده است و حتی تعدادی از اعضای شورای شهر تهران این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

هفته گذشته در جلسه شورای شهر تهران، تنش بالاگرفت به طوری که این موضوع به تیتر بسیاری از رسانه‌ها تبدیل شد.

سابقه تنش در شورای شهر تهران به روز شورا‌ها بر می‌گردد، جایی که شهردار تهران برای پاسخگویی به برخی انتقادات پشت تریبون قرار گرفت، اما چندی بعد تعدادی از اعضا علی‌رغم درخواست بزرگان شورا، صحن را ترک کردند.

رئیس شورای شهر تهران مهدی چمران می‌گوید که «تغییر شهردار تهران در این برهه زمانی اصلاً به صلاح نیست» و تغییر مدیریت‌ها در نیمه کار، باعث به هم ریختن امور و توقف کار‌ها می‌شود.

حجم فعالیت‌های شهرداری تهران به اندازه چندین وزارتخانه است و شهردار تهران به همین دلیل در جلسات هیات دولت شرکت می‌کند.

عضو شورای شهر تهران، نرجس سلیمانی معتقد است که «مسائل شهر تهران از آغاز تا امروز تغییر قابل ملاحظه‌ای نداشته است» و حتی یک مورد موفقیت در اهداف تعیین شده به دست نیامده است و شهر بدون شهردار بهتر اداره می‌شود.

در مقابل رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، محمد آخوندی می‌گوید که در این مدت ۱۲ ایستگاه مترو و بیش از ۲۰ کیلومتر خط مترو کشیده شده، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن آسفالت در شهر ریخته شده و سال گذشته ۱۰۰۰ پروژه توسعه محلی افتتاح شد و ۲ برابر کل بودجه سال ۱۴۰۰ به حوزه حمل و نقل عمومی اختصاص یافته است.

کارشناسان بر این باورند که اختلاف سلیقه و رای می‌تواند موجب پیشرفت عملکرد شود، اما مشکل از جایی آغاز می‌شود که اعضا به جای پیدا کردن راهکار برای رفع مشکلات، معضلات را به صحن علنی شورا می‌کشانند.

متخصصان حوزه شهری نگران تکرار تجربه مدیریت شهری دوره اول هستند؛ جایی که مخالف خوانی‌های عده‌ای باعث شد شهر با کمبود‌های زیادی روبرو شود، پروژه‌های عمرانی متوقف و امور خدماتی هم به کندی پیش رود. بازنده این دعوا کسی جز شهروندان نخواهند بود.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات