صفحه نخست >>  عمومی >> تیتر اول
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۶۳۰۱۵
در گفتگو با بصیرت مطرح شد

هانی‌زاده: سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا، ضعف ساختاری رژیم صهیونیستی را بیش از پیش برملا کرد

بنیامین نتانیاهو در سخنرانی شب گذشته خود در کنگره آمریکا با فرافکنی و اتهام زنی به دنبال تبرئه خود و متهم کردن محور مقاومت بود با این حال وی نتوانست رسانه‌ها و افکار عمومی را نسبت به آنچه گفت قانع کند.
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل/ گفتگو با حسن هانی‌زاده

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه گفت: همه مردم دنیا به این موضوع واقف هستند که خون ده ها هزار زن و کودک فلسطینی از دست های بنیامین نتانیاهو می چکد با این حال وی در کنگره آمریکا در سخنرانی مضحک خود بارها و بارها تلاش کرد تا با فرافکنی واتهام زنی به نوعی جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت را مقصر مسائل منطقه نشان دهد تا به نوعی از زیر بار مسوولیت کشتار جمعی و نسل کشی در غزه شانه خالی کند.

به گزارش بصیرت؛ بنیامین نتانیاهو در سخنرانی شب گذشته خود در کنگره آمریکا با فرافکنی و اتهام زنی به دنبال تبرئه خود و متهم کردن محور مقاومت بود با این حال وی نتوانست رسانه‌ها و افکار عمومی را نسبت به آنچه گفت قانع کند چرا که مردم دنیا در طی ماه‌های گذشته شاهد جنایت‌های فاجعه بار وی در اراضی اشغالی بخصوص در غزه و رفح بوده اند. کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه سخنرانی نتانیاهو را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده است.

حسن هانی زاده کارشناس سیاست خارجی و مسائل منطقه در گفتگو با بصیرت در خصوص موضوع سخنرانی نتانیاهو و دروغ پردازی‌های وی در کنگره آمریکا گفت: در واقع نتانیاهو برای انجام یکسری جریان سازی علیه ایران و جبهه مقاومت به دلیل ضعفی که طی سال‌های اخیر بخصوص نه ماه گذشته در برابر محور مقاومت داشته برای سخنرانی در کنگره راهی آمریکا شده است.
وی در این باره افزود: با اینکه نتانیاهو تلاش کرد با جریان سازی‌ها و دروغ پراکنی‌ها و وارد کردن اتهاماتی به جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت نظر مقامات آمریکایی از دو حزب را به خود معطوف کند، اما شاهد بودیم اتفاقا آنچه گفت بر علیه وی در افکار عمومی جهان تبدیل شد.

حسن هانی زاده معتقد است: آنچه نتانیاهو در سخنرانی خود درکنگره بیان کرد بیشتر ناظر بر ضربات بسیار سنگینی است که رژیم صهیونیستی در طول نه ماه گذشته از محور مقاومت دریافت کرده است به این خاطر بود که شاهد بودیم در هر پارگرافی از سخنرانی بنیامین نتانیاهو که از پیش برای او نوشته شده و بود و آن را قرائت می‌کرد که البته نشانه ضعف ساختاری رژیم صهیونیستی است از ایران ومحور مقاومت گفته می‌شد.

حسن هانی زاده کارشناس سیاست خارجی و مسائل منطقه یادآور شد: به این دلیل بر ضعف ساختاری رژیم صهیونیستی تاکید می‌کنم چرا که مشخص بود رژیم صهیونیستی با مظلوم نمایی و جریانسازی و اتهام افکنی علیه ایران و محور مقاومت به دنبال دریافت کمک‌های آمریکاست، لذا نتانیاهو مترصد ایجاد فرصتی است تا با کسب رضایت از کنگره آمریکا تسلیحاتی بیشتری در اختیار رژیم صهیونیستی قرار بگیرد.

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه یادآور شد: تلاش‌های نتانیاهو در سخنرانی مضحک وی نشان دهنده ورشکستگی نظامی و اقتصادی صهیونیست هاست به گونه‌ای که بعد از گذشت نزدیک به نه ماه از عملیات طوفان الاقصی صهیونیستی با کشتار ۳۹ هزار نفر از زنان و کودکان غزه و مجروح ومعلولیت بیش از ۹۰ هزار نفر نتوانسته معادله میدانی را به نفع خود تغییر دهد.

حسن هانی زاده کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه در ادامه بحث تصریح نمود: همه دنیا شاهد این موضوع بودند که حتی طرفداران غرب نیز نتانیاهو و سخنان او را در تروریستی خواندن محور مقاومت درسخنرانی در کنگره آمریکا مورد تمسخر قرار دادند و رسانه‌های بین المللی سخنان وی را با طنز و تمسخر منتشر کردند چرا که وی ماه هاست در برابر انظار عمومی درحال کشتار زنان و کودکان بی پناه است و اینک خود را یک قهرمان نشان می‌دهد که گویی با غیر نظامیان کاری نداشته است.

وی در این باره معتقد است: همه مردم دنیا به این موضوع واقف هستند که خون ده‌ها هزار زن و کودک فلسطینی از دست‌های بنیامین نتانیاهو می‌چکد با این حال وی در کنگره آمریکا در سخنرانی مضحک خود بار‌ها و بار‌ها تلاش کرد تا با فرافکنی واتهام زنی به نوعی جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت را مقصر مسائل منطقه نشان دهد تا به نوعی از زیر بار مسوولیت کشتار جمعی و نسل کشی در غزه شانه خالی کند.

حسن هانی زاده کارشناس مسائل منطقه‌ای یادآور شد: بنیامین نتانیاهو تحت تعقیب بین المللی قرار دارد و دادگاه‌های بین المللی مثل دادگاه لاهه بار‌ها وی واقدامات غیر انسانی این رژیم سفاک را زیر سوال برده و بیانیه‌هایی در این باره صادر کرده و مصوباتی داشته است، اما وی در حال پیدا کردن راهی برای گریز از این وضعیت است.

وی خاطر نشان کرد: بنیامین نتانیاهو سعی می‌کند به نوعی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هر دو حزب آمریکا را به سوی خود بکشاند به این خاطر هم از آقای ترامپ تشکر کرد و هم از آقای بایدن. وی مترصد آن است که شرایطی ایجاد کند که در صورتی که ترامپ رئیس جمهور بعدی آمریکا شد جمهوری خواهان با قدرت بیشتری در کنار نتانیاهو قرار بگیرند و از اعمال شیطانی وی حمایت کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات