بین الملل >>  بین الملل >> نبض بین الملل
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۶۳۲۷۷

تحلیل کنش‌گر عمانی از ترور اسماعیل هنیه

پاسخ ایران در قالب حمایت از جبهه‌های مقاومت با انواع سلاح‌ها، قوی خواهد بود؛ هر اتفاقی می‌افتد پیروزی را نزدیک‌تر می‌کند و این ترورها، تنها عبارت از دست‌وپازدن رژیمی است که نتوانسته مقاومت نظامی را در میدان شکست دهد؛
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل

«حمود النوفلی»، کنش‌گر عمانی و استاد دانشگاه سلطان قابوس، در مطلبی پیرامون تحولات چند ساعت گذشته منطقه در پی ترور شهید اسماعیل هنیه، از رهبران مقاومت فلسطین در تهران نوشت:
برخی از نفوذ و ترور در ایران تعجب می‌کنند؛ در اینجا به همه یادآوری می‌کنیم که ایران و رژیم صهیونیستی دهه‌هاست که درگیر جنگ غیرمستقیم بوده‌اند؛ رژیم صهیونیستی می‌داند که جنگی که در غزه، لبنان، یمن و عراق دامن‌گیرش شده، با برنامه‌ریزی و حمایت ایران است؛ بنابراین در گذشته نیز، بسیاری از دانشمندان هسته‌ای و دیگران را در تهران ترور کرده است. نفوذ امنیتی در همه کشور‌ها هست؛ و شمار بسیاری از جاسوسان موساد و نهاد‌های اطلاعاتی غربی بازداشت شده‌اند؛ اما طبیعی است که تعداد بیشتری هنوز شناسایی نشده‌اند.

برخی می‌پرسند چرا [در ترور هنیه] موشک رهگیری نشد؛ باید یادآور شویم که چند هفته پیش پهپادی یمنی توانست نیرو‌های آمریکایی، انگلیسی، مصری و صهیونیستی را دور بزند و وارد عمق تل‌آویو شود؛ درحالی که آن‌ها همه در حالت آماده‌باش و جنگ با یمن بودند! این در حالیست که ایران نه در جنگ، بلکه در حالت صلح است؛ اگرچه این احتمال که ترور به صورت دستی و با یک وسیله یا موشک قابل‌حمل قاچاق به عوامل داخل انجام شده باشد نیز، نباید نادیده گرفته شود.

همچنین حادثه ترور ترامپ که علیرغم حضور قدرتمندترین دستگاه حفاظتی و اطلاعاتی جهان رخ داد و با این وجود، تیراندازی و تلفات جانی داشت. بنابراین، این رویداد قابل انتظار بود؛ او [هنیه]در ترکیه نیز تهدید به ترور شده بود، اما ترکیه به رژیم صهیونیستی اطلاع داد که اگر این اتفاق بیفتد، به منزله اعلان جنگ است.
اما ما می‌گوییم شاید خداوند می‌خواست آن خون‌های پاک را با شهادت گرامی بدارد تا به عزیزانش - اعم از رهبران و فرزندان و نوه‌ها- بپیوندد.

پاسخ ایران در قالب حمایت از جبهه‌های مقاومت با انواع سلاح‌ها، قوی خواهد بود؛ هر اتفاقی می‌افتد پیروزی را نزدیک‌تر می‌کند و این ترورها، تنها عبارت از دست‌وپازدن رژیمی است که نتوانسته مقاومت نظامی را در میدان شکست دهد؛ لذا به ترور رهبران سیاسی در خانه‌هایشان متوسل شده؛ و این اقدامی بزدلانه و نفرت‌انگیز است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات