تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۶۳۳۰۱

واکنش تونس به ترور هنیه و حمله رژیم صهیونیستی به لبنان

وزارت امور خارجه تونس با صدور بیانیه‌ای به حملات رژیم صهیونیستی به لبنان و نیز ترور بزدلانه اسماعیل هنیه از سوی این رژیم واکنش نشان داد و به شدت این حملات را محکوم کرد.

به گزارش امروز پنجشنبه به نقل از المیادین، این وزارتخانه در بیانیه خود اعلام کرد: تونس به شدت حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به لبنان را محکوم می کند. حمله به امنیت لبنان و حاکمیت آن هرگز سبب خاموش شدن نداهای حق طلبانه و آزادیخواهانه نخواهد و اصرار بیشتر بر مقاومت را به همراه خواهد داشت.

وزارت امور خارجه تونس افزود: هیچ طرف خارجی حق ندارد برای کسی که در برابر اشغالگر و غاصب مقاومت می کند، تعیین تکلیف کند. ما از جامعه جهانی می خواهیم که به مسئولیت قانونی و اخلاقی خود در بازدارندگی در برابر سیاست های خصمانه خطرناک رژیم اشغالگر عمل کند.

در این بیانیه با اشاره به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس از سوی رژیم صهیونیستی نیز آمده است: ترور هنیه به مثابه تجاوز آشکار و تعدی به حاکمیت کشورهاست.

در بیانیه می افزاید: تونس بار دیگر بر موضع ثابت خود مبنی بر حق فلسطین و ایستادگی در کنار برادران فلسطینی تاکید می کند.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساعاتی پیش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران بر اثر هدف قرار گرفتن محل اقامت آنها به شهادت رسیدند. علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

در پی این اقدام بزدلانه، دولت ها، سران و مقامات، گروه های مقاومت، سازمان ها و نهادهای مدنی و شخصیت های مختلف سیاسی و دینی در سراسر جهان به این ترور واکنش نشان دادند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات