سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۶۵۲۱۲

وزیر میراث فرهنگی: توسعه زیرساخت‌های گردشگری را در همه استان‌ها دنبال می‌کنیم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت : با شناسایی ظرفیت ها و منابع و سرمایه گذار داخلی و خارجی و تسهیلات بانکی به خصوص منابع شهرداری ها توسعه زیرساخت های گردشگری را در هر استانی دنبال می کنیم.

سیدرضا صالحی امیری روز شنبه در حاشیه بازدید از پیاده راه سازی ساحلی شهرستان تنکابن در گفت و گو با خبرنگاران افزود: لازمه تحقق این راهبرد جذابیت، توسعه زیرساخت ها و امنیت است.

وی اظهارکرد : استان مازندران و شهرستان تنکابن دارای جذابیت های گردشگری کم نظیری است و ما این خصوص محدودیتی نداریم.

وی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به زیرساخت های گردشگری یادآور شد: به زیرساختهای این بخش باید توجه بشود و به عنوان نمونه شهرداری تنکابن بسیار آگاهانه و هوشمندانه به زیرساخت های منطقه با هدف توسعه صنعت گردشگری توجه کرده است.

وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی همه جای کشور به ویژه مازندران را امن ترین استان برای توسعه صنعت گردشگری برشمرد و گفت : راه اساسی توسعه صنعت گردشگری سرمایه گذاری و منابع لازم است و همه عوامل مربوط باید برای تحقق این مهم تلاش کنند.

صالحی امیری با بیان این که موانع و مشکلات فراروی صنعت گردشگری استان مازندران در جلسه با حضور نمایندگان و استاندار استان در تهران بررسی خواهد شد ، گفت : نتیجه این نشست به مازندرانی ها اطلاع رسانی می شود.

وی اقدامات شهرداری تنکابن در اجرای پیاده راه سازی ساحلی را عالی توصیف و اضافه کرد : تنکابن می تواند الگوی خوبی برای توسعه گردشگری دیگر شهرهای مازندران و حتی کشور باشد.

بازدید از باغ سی هکتاری رامسر ، شرکت در آیین افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و حضور در آیین گلنک زنی بوستان خطی ۲ هکتاری چشمه کیله از جمله برنامه های سفر یک روزه وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی به غرب مازندران بود.

شهرداری تنکابن به بهانه ۹۰ سالگی تاسیس شهرداری این شهر از امروز ۲۴ تا ۳۱ شهریور هفته فرهنگی با عنوان رویداد ۹۰ سالگی را آغاز کرد.

روزهایی که در نقاط مختلف شهر قرار است برنامه‌های متعددی و متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی و گردشگری برگزار شود؛ از نمایشگاه عکس و اجرای تئاتر و تور شهرگردی و همایش‌های فرهنگی گرفته تا مسابقات ورزشی مختلف مثل ورزش‌های رزمی، بازی‌های بومی و محلی، کشتی گیله‌مردی و حتی مسابقات آفرود و موتورکراس، مجموعه‌ای از برنامه‌ها قرار است طی هشت روز در تنکابن برگزار شود که نه تنها برای تنکابنی‌ها روز و شب‌های متفاوتی خواهد ساخت، بلکه این شهر را در هفته پایانی تابستان ۱۴۰۳ به بهترین مقصد سفر در شمال نیز تبدیل می‌کند.

همه این برنامه‌ها به مناسبت ۹۰ سالگی شهرداری تنکابن برگزار می‌شود. رویدادی که از سوی شهرداری و شورای شهر تنکابن با همراهی و مشارکت چند نهاد دیگر برای پاسداشت یک قرن تلاش و تاسیس شهرداری تنکابن طراحی شده است.
نخستین گام‌های تاسیس بلدیه برای آبادی تنکابن حدود ۱۰۰ سال پیش، یعنی در سال ۱۳۰۴ برداشته شد و سال ۱۳۱۴ ساختمان شهرداری تنکابن که آن زمان شهسوار نام داشت گشایش یافت.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات