صفحه نخست >>  عمومی >> تیتر اول
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۶۵۲۴۶

غافلگیری صبح‌گاهی یمن برای صهیونیست‌ها/ موشک هایپرسونیک انصارالله به تل آویو رسید

نیروهای انصارالله یمن در جدید ترین حمله خود، سرزمین های اشغالی را با موشک بالستیک هدف قرار دادند.

صبح امروز صهیونیست‌ها در سرزمین های اشغالی با صدای مهیب از خواب بیدار شدند. پس از مدت کوتاهی مشخص شد که صدا ناشی از برخورد این یک موشک زمین به زمین بود که از یمن شلیک شده و از مناطق شرق وارد سرزمین های اشغالی شده است.

به دنبال اصابت یک موشک بالستیک دوربرد یمنی به قلب اراضی اشغالی صهیونیست‌ها به سمت پناهگاه‌ها فرار کردند. همچنین تیم‌های آتش نشانی خود را به محل اصابت موشک یمنی در تل آویو رساندند تا آتش ناشی از این حمله را خاموش کنند. بنابر اعلام کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی این موشک که از یمن پرتاب شده به منطقه‌ای در نزدیکی یک فرودگاه در تل‌آویو اصابت کرده است.

انصارالله یمن با صدور بیانیه ای اشاره کردند که مسئله تمام نشده است، بلکه شروع یک جنگ همه‌جانبه است. یمن به یک هدف بسنده نخواهد کرد و به دشمن وعده می دهد که یافا در امان نیست و صهیونیست‌ها باید این تهدید را جدی بگیرد.

حزام الاسد عضو دفتر سیاسی انصار الله یمن در واکنش به این حمله گفت: چه در پناهگاه‌های زیر زمین باشید یا خارج از آن، باید بعد ازظهر امروز به دقت گوش دهید که این رهبر بزرگ که حقیقت را می‌گوید و با صداقت عمل می‌کند، چه خواهد گفت.

نصر الدین عامر از رهبران انصار الله نیز گفت این موشک هدف خاصی را هدف قرار داده است و بیانیه نیروهای مسلح یمن جزئیات مهمی را اعلام می‌کند و ما یک بانک اهداف مهم و استراتژیک داریم. وی همچین درباره شکست صهیونیست‌ها در رهگیری این موشک گفت: ۲۰ موشک رهگیر سامانه‌های مختلف پدافندیِ اسرائیل ناموفق بودند و موشک یمنی با موفقیت به هدف مهمی در نزدیکیِ تل‌آویو برخورد کرد.

 
مسافت بیش از ۲۰۰۰ کیلومتری از مبدا شلیک موشک در یمن تا محل برخورد در سرزمین های اشغالی

شبکه المیادین به نقل از منابعی نوشت: یمن به فناوری‌های جدیدی دست یافته است که برخی از آن‌ها برای حمله به کشتی‌های جنگی آمریکایی در دریا استفاده شد و آمریکایی ها در رهگیری آنها موفق نبودند.  ارتش یمن به خوبی سیستم‌های دفاعی ارتش دشمن را بررسی می‌کند، همانطور که قبلاً سیستم‌های دفاعی ناوهای آمریکایی در دریای سرخ را بررسی کرده بود.

اینتلی تایمز در توییت خود نوشت: هدف اصلی انصارالله یمن در این حمله، یک مجموعه استراتژیک بوده است.

صهیونیست‌ها به این مسئله اشاره میکنند که هنوز مشخص نیست چگونه موشک یمنی‌ها موفق به عبور چنین مسافتی شود، آنهم بدون آنکه رهگیری شود. به گفته رسانه های صهیونیستی، موشک یمنی ۱۵ دقیقه زمان برده تا به خاک فلسطین اشغالی برسد و هیچ راداری آن را شناسایی نکرده است

 
هنوز مشخص نیست که این موشک چگونه بدون فعال شدن زنگ خطر یا بدون رهگیری شدن، از سراسر اسرائیل عبور کرده است
تلاش برای رهگیری موشک شکست خورد

بیانیه نیروهای مسلح یمن: از موشک هایپرسونیک استفاده کردیم

نیروهای مسلح یمن در بیانیه رسمی خود درباره عملیات صبح امروز گفت:

این عملیات با موشک بالستیک مافوق صوت(هایپر سونیک) جدید انجام شد که موفق شد به هدف خود برسد، اما پدافند دشمن در رهگیری و مقابله با آن ناکام ماند. این موشک مافوق صوت مسافت تخمینی ۲۰۴۰ کیلومتر را در ۱۱ دقیقه و ۳۰ ثانیه طی کرد. این موشک مافوق صوت باعث ایجاد ترس و وحشت در بین صهیونیست ها شد. موشک مافوق صوت بیش از دو میلیون صهیونیست را برای اولین بار در تاریخ دشمن مجبور به فرار به پناهگاه ها کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات