صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۴۴۸۲۲

ناکارسازی ماشین جنگی آمریکا

فرمانده نیروی هوای فضای سپاه گفت: «ما از ابتدا در سپاه و نیروی هوافضا به دنبال این بودیم که توانمندی و ماشین جنگی آمریکایی‌ها را ناکارآمد کنیم. آمریکایی‌‎ها تعدادی مؤلفه‌‎های برترساز دارند که ما سعی کردیم به این مؤلفه‌های برترساز ضربه بزنیم و آنها را غیر قابل استفاده کنیم.»
سردار «امیرعلی حاجی‌زاده» در برنامه صف اول که با محوریت دستاوردهای این نیرو از شبکه خبر سیما پخش شد، با اشاره به قدرت موشکی این نیرو تصریح کرد: «ما اکنون قادر هستیم تا فاصله دو هزار کیلومتری پایگاه‌ها و ناوهای هواپیمابر آمریکایی را هدف قرار دهیم. البته این محدودیت فاصله به احترام اروپایی‌‎ها روی عدد ۲ هزار کیلومتر نگه داشته‌ایم.»
سردار حاجی‌زاده درباره موشک هایپرسونیک ایرانی بیان کرد: «موشک هایپرسونیک موشکی است که قادر است در خارج از جو مانور انجام بدهد و در جهات گوناگون جابه‌جا شود. موتوری دارد که در ۳۰۰، ۴۰۰ و ۵۰۰ کیلومتری هدف روشن شده و مانور می‌‎دهد و سرعت آن بیش از ۱۲ تا ۱۳ ماخ است. با توجه به اینکه موشک هایپرسونیک از جو خارج می‌شود، به دنبال این هستیم که چطور از آن رونمایی کنیم. اگر آمریکایی‌ها باور نکردند هم مهم نیست؛ روز حادثه مشخص می‌شود.»
وی از عملیاتی‌شدن جدیدترین موشک کروز ایرانی با نام «پاوه» خبر داد و گفت: «در ماهواره‌برها به توانمندی‌های جدیدی رسیده‌ایم که راه ما را برای رسیدن به وزن‌های بالا و مدارهای بالاتر هموار کرده است و کارهای انجام شده در سال‌های گذشته، بسیاری از ریل‌گذاری‌ها برای جهش‌های بعدی به وجود آمده است.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات