صبح صادق >>  جهان >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۶۵۲۷۶
افشاگری از طرح جدید اشغالگران برای نوار غزه!

خانه‌هایی با چشم‌انداز دریا

«جاناتان کوک» برای «میدل ایست آی» نوشت: «اخبار غزه به طور فعال مدفون می‌شود. نسل‌کشی اسرائیل همچنان ملموس است و دلیل تکان‌دهنده این است که پایتخت‌های غربی، آن سنگر‌های دموکراسی و آن سنگر‌های قرار گرفته برابر بربریت که ادعا می‌کنند، نیستند. سیاستمداران غربی کاملاً در نسل‌کشی شریک بوده‌اند؛ واقعیتی که پنهان کردن آن از مردم غیرممکن است. اگر دولت «جو بایدن» می‌خواست، این قتل‌عام می‌توانست در هر مقطعی متوقف شود.»

جاناتان کوک تأکید کرده است: «بلومبرگ ماه گذشته گزارش داد حملات هوایی اسرائیل به غزه خانه‌های ۲.۳ میلیون فلسطینی را به ۴۲ میلیون تن آوار تبدیل کرده است. این برای پر کردن خطی از کامیون‌های کمپرسی از نیویورک تا سنگاپور کافی است. این شرکت‌های غزه نخواهند بود که سود حاصل از عملیات پاکسازی عظیم را به دست آورند. ذی‌نفعان، بار دیگر، شرکت‌های غربی خواهند بود. غزه‌ای که با خاک یکسان شده و خالی شده، یک صفحه سفید است. املاک جدید و گران قیمت ساحلی را می‌توان برای یهودیان ثروتمند اسرائیلی عرضه کرد. چه کسی می‌تواند از گاز طبیعی سرشار در نزدیکی سواحل غزه، که شرکت‌های غربی با طمع در دو دهه گذشته به آن چشم دوخته‌اند، بهره‌برداری کند؟» این نویسنده اشاره کرده است: «هم «استارمر» و هم «هریس» مخلوقات وفادار یک بروکراسی دائمی هستند که مدت‌ها پیش توسط ماشین جنگی تشنه سود غرب تسخیر شده است. بروکراسی که مورد علاقه‌ترین پسرش اسرائیل است.»

کوک در بخش دیگری نوشت: «هاآرتص به تازگی طرح در حال ظهور را برای «روز بعد» ارائه کرده است. اسرائیل غزه را به مناطق شمالی و جنوبی در امتداد کریدور «نتزاریم» تقسیم خواهد کرد و در صورت امتناع از خروج، هر کسی در شمال بماند از گرسنگی خواهد مرد. یهودیان در شمال غزه مستقر خواهند شد که به دلیل توپوگرافی مناسب، منظره دریا و نزدیکی به مرکز سرزمین‌های اشغالی بسیار جذاب است. غزه جنوبی، مملو از پناهندگان فقیر، بی‌خانمان و اغلب معلول، محروم از مسکن، مدرسه و بیمارستان، تحت محاصره اسرائیل رها خواهد شد. یک نسل کشی نیابتی.»

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات