بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۵۱۹۲۸

تظاهرات حامیان فلسطین در پایتخت آمریکا

همزمان با تداوم حمایت همه جانبه دولت جو بایدن از رژیم صهیونیستی، هزاران نفر از مردم آمریکا برای همبستگی با فلسطین در پایتخت آمریکا تجمع اعتراضی برگزار کردند.

در شرایطی که محاصره همه جانبه نوار غزه و حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان ادامه دارد، تظاهرات حمایتی در پایتخت آمریکا خبرساز شده است.

تظاهرات حامیان فلسطین در پایتخت آمریکا

در ادامه حمایت‌های افکار عمومی بین‌المللی از مردم فلسطین، روز شنبه هزاران نفر در واشنگتن دی سی پایتخت آمریکا در حمایت از فلسطین تظاهرات ترتیب دادند.

خبرگزاری «آناتولی» ترکیه با انتشار یک فیلم از این تجمع نوشت: «هزاران نفر روز شنبه در واشنگتن دی سی پایتخت آمریکا تجمع کردند تا با فلسطین اعلام همبستگی کنند و از اسرائیل در بحبوحه درگیری با گروه فلسطینی حماس درخواست آتش بس کنند».

برگزاری این تجمع در شرایطی انجام شد که طی روزهای اخیر بارها برگزاری تظاهرات حمایتی از فلسطین در کشورهای مختلف جهان انجام شده است

شبکه خبری«الجزیره» پیش از این در گزارشی خبر داده بود که در ایران، عراق، اردن، اندونزی، پاکستان تظاهرات بزرگی در همبستگی با فلسطینی‌ها برگزار شد.

از برخی کشورهای غربی شامل انگلیس هم خبرها حاکی از آن بود که روز شنبه در شهر لندن مقابل دفتر شبکه خبری «بی بی سی» تجمعی با شعارهایی در حمایت از مردم غزه و محکومیت رژیم صهیونیستی انجام شد.

حمایت افکار عمومی بین‌المللی از مردم فلسطین در شرایطی انجام شده که حمایت‌های دولت‌های غربی به ویژه آمریکا و انگلیس از رژیم صهیونیستی تشدید شده است و غرب با اقداماتی از قبیل ارسال کمک نظامی و اعزام مقام‌های ارشد خودشان شامل وزرای خارجه و دفاع به فلسطین اشغالی، در حال شدت بخشیدن به حمایت‌ها از رژیم صهیونیستی است.

همزمان با این تحولات، سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی امروز از اتباع خود خواست تا هر چه سریعتر فلسطین اشغالی را ترک کنند. سفارت همچنین به آمریکایی‌ها و نزدیکان آنها پیشنهاد داد که فردا (دوشنبه) از طریق دریا از حیفا به قبرس بروند.

درخواست سفارت واشنگتن در تل‌آویو در شرایطی مطرح شده که روز شنبه (دیروز) اعلام کرده بود کارمندان غیرضروری خود را از فلسطین اشغالی به دلیل افزایش خطرات امنیتی در پی تشدید درگیری میان مقاومت و رژیم صهیونیستی، خارج می‌کند.

 تحولات اخیر در شرایطی انجام می‌گیرد که حملات شدید رژیم صهیونیستی به نوار غزه ادامه دارد و طبق گزارش صبح امروز (یکشنبه) وزارت بهداشت نوار غزه، شمار شهدای فلسطینی به ۲۳۲۹ و تعداد مجروحان به ۹۰۲۴ نفرا افزایش یافته که اکثر آن‌ها زن و کودک هستند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات