سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۶۶۰۸۲

مومنی: بیش از این امکان پذیرش اتباع خارجی غیرمجاز را نداریم

رئیس شورای امنیت کشور، اولویت این شورا را اخراج و طرد اتباع خارجی غیرمجاز بیان کرد و گفت: ایران بیش از این امکان پذیرش آنها را ندارد.

اسکندر مومنی صبح روز سه‌شنبه در نشست فصلی فرماندهان، معاونان و روسای فراجا، ضمن عرض تسلیت شهادت سید مقاومت، سیدحسن نصرالله و سردار نیلفروشان به تمامی آزادی‌خواهان جهان، گفت: در جبهه مقاومت که با اتکا به اعتقادات شکل گرفته، شهادت رهبران و فرماندهان خللی در اراده مستحکم پیروان مکتب ایجاد نمی‌کند، بلکه موجب مصمم‌تر شدن ادامه مسیر و تسریع سقوط رژیم صهیونیستی می‌شود.

وی با اشاره به تنوع ماموریتی فراجا در کشور، افزود: در خصوص مسائل اجتماعی، باید پیش‌بینی و پیشگیری در راس اولویت‌ها قرار گیرد. تجربه نشان داده در این‌صورت است که مسائل با کمترین هزینه مدیریت می‌شود.

رئیس شورای امنیت کشور با بیان اینکه هنر و تلاش ما این است که نگذاریم پدیده‌های اجتماعی تبدیل به پدیده‌های امنیتی شوند، تصریح کرد: حتی باید پدیده‌های امنیتی را با سازوکار اجتماعی حل کنیم تا با کمترین هزینه روبرو شویم.

مومنی گفت: نوع مدیریت حوادث بسیار مهم است، بجای آنکه صورت مسئله را پاک کنیم، باید به هنگام به حادثه ورود کرده تا جلوی پیامدهای بعدی را بگیریم.

وی با بیان اینکه باید برای طرح‌های جدید فراجا، چند موضوع را در نظر گرفت، اظهار کرد: ابتدا اثربخشی و نتیجه بخش بودن آن را برآورد کرد، برنامه‌ریزی مناسب در اجرا داشت و ضمن تدوین پیوست رسانه‌ای، آموزش مستمر پرسنل را نیز در دستور کار قرار داد.

جانشین فرماندهی کل قوا در امور نیروی انتظامی با قدردانی از پلیس درخصوص ورود به موضوع اتباع غیرمجاز، تصریح کرد: کشور توانِ پذیرش این حجم از مهاجر را ندارد. از طرفی ما به‌دنبال مهاجرستیزی نیستیم، بلکه بدلیل محدودیت‌هایی که در پذیرش آنان وجود دارد، با یک طرح ملی و برنامه‌ریزی مناسب، طرد اتباع غیرمجاز را در دستور کار داریم.

مومنی خطاب به فرماندهان، معاونان و روسای فراجا، گفت: تامین امنیت یک فرآیند و نیازمند برنامه‌ریزی مستمر است و تلاش شبانه‌روزی همه ما برای تحقق این امر را می‌طلبد.

وی همچنین در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران، گفت: موضوع اتباع خارجی غیرمجاز، یک مسأله ملی است که طبیعتاً در پیشانی آن، فراجا قرار دارد. باتوجه به مطالبه مردم و دولت، در برنامه کار سردار رادان قرار دارد.

وی اضافه کرد: این موضوع، بین‌بخشی است و ما طرح‌های لازم را آماده کردیم و بخش‌های دیگری که متولی اسکان، کار و شغل برای اتباع هستند، باید دخیل شود تا این طرح به‌درستی اجرا شود.

وزیر کشور تأکید کرد: آنها برادران ما هستند و مشترکات زیادی باهم داریم اما ایران بیش از این امکان پذیرش اتباع را ندارد. تمام منابع و یارانه‌های کشور صرف اتباع می‌شود. بنابراین اولویت ما با طرح و برنامه مناسب، اخراج و طرد اتباع غیرمجاز است و فراجا نیز به همین ترتیب عمل می‌کند و در همه کشور به همین شکل است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات