بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۶۶۳۸۰

خودسوزی خبرنگار آمریکایی حامی غزه نزدیک کاخ سفید

در تظاهرات حامیان فلسطین که روز شنبه در آستانه یک‌سالگی جنگ غزه نزدیک کاخ سفید برگزار شد، یکی از حاضران دست خود را به نشانه همبستگی با قربانیان فلسطینی آتش زد.
یک معترض به جنگ غزه که در رسانه کار می‌کند در جریان اعتراضات ضد رژیم صهیونیستی که دیروز عصر (به‌وقت محلی) نزدیک کاخ سفید در واشنگتن برگزار شد، اقدام به خودسوزی کرد.این عکاس خبری به نام ساموئل منا جونیور در تصاویر منتشر شده از این اقدام، دیده می‌شود که خود را وسط خیابان آتش می‌زند و دست چپش در آتش می‌سوزد.سرانجام پلیس و چند نفر از حاضران در تظاهرات، با آب و پارچه آتش را خاموش می‌کنند. او سپس درحالی‌که در کنترل پلیس قرار دارد، فریاد می‌زند که خبرنگار است. این فرد همچنین در بین جمعیتی که دور او جمع شده‌اند، فریاد می‌زند که «ما اطلاعات نادرست منتشر می‌کنیم».او در پستی طولانی که شب قبل از این رویداد در وب‌سایت خود منتشر کرد، بی‌طرفی رسانه‌های آمریکایی در پوشش اخبار جنگ در غزه را زیر سؤال برد. وی نوشت «خطاب به 10 هزار کودک غزه که در این درگیری دست‌وپای خود را ازدست‌داده‌اند، دست چپ خود را برای شما می‌دهم. دعا می‌کنم که صدای من بتواند صدای شما را بلند کند و لبخندهای شما هرگز محو نشود».بر اساس گزارش‌ها، او دانش‌آموخته دانشکده روزنامه‌نگاری دانشگاه ایالتی آریزونا است و در دو سال گذشته برای رسانه محلی AZFamily وابسته به شبکه سی‌بی‌اس کار کرده است.
این اعتراضات در آستانه یک‌سالگی آغاز جنگ اسرائیل علیه مردم غزه که تاکنون باعث شهادت قریب به 42 هزار فلسطینی اغلب زن و کودک شده، برگزار شد. اسفند سال گذشته هم جوان 25 ساله عضو نیروی هوایی آمریکا آرون بوشنل در اعتراض به نسل‌کشی اسرائیل در غزه همزمان با تشدید حمایت‌های دولت آمریکا از این رژیم، مقابل سفارت تل‌آویو در واشنگتن خودسوزی کرد و جان خود را از دست داد.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات