صبح صادق >>  پاسدار >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۶۶۵۳۸

استفاده از مرخصی استحقاقی

مدیریت کارگزینی و خدمات اعلام کرده است، با توجه به بررسی صورت گرفته در اطلاعات مرخصی کارکنان در شرف وابستگی متأسفانه مشاهده شده است، تعدادی از آنها مدت مرخصی غیرقابل‌پرداخت قابل ملاحظه‌ای دارند که عملاً در پایان خدمت امکان استفاده از این میزان مرخصی برای نامبردگان میسر نبوده و این موضوع موجب اعتراض آنان شده است. بنابراین، فرماندهان و مدیران برنامه‌ای را اتخاذ کنند که مرخصی غیرقابل‌پرداخت کارکنان تا پایان خدمت استفاده شود و از انباشت مرخصی غیرقابل‌پرداخت برای سال آخر خدمت جلوگیری شود و موجب اخلال در نظم یگانی و تأخیر در انفصال به ایشان نشود. گفتنی است، برابر ماده ۱۱ آیین‌نامه مرخصی از ابتدای سال ۱۳۹۹ برای کارکنان در مناطق عادی مدت ۱۵ روز، مناطق بد آب‌و‌هوای درجه دو به مدت ۱۸ روز، درجه سه به مدت ۲۰ روز، درجه چهار به مدت ۲۲ روز از مرخصی استحقاقی سالیانه قابل ذخیره بوده و وجه ریالی آن قابل پرداخت است.

مرخصی مشاغل نوبت کاری

بنابر اعلام معاونت نیروی انسانی سپاه، مرخصی مشاغل نوبت کاری کارکنان به شرح زیر است:
 برابر تبصره (۲) ماده (۵) آیین‌نامه مرخصی، کارکنانی که در مشاغل نوبت کاری شیفت کاری در چارچوب دستور‌العمل مربوط (۱۲ ساعت کار، ۲۴ ساعت استراحت یا ۲۴ ساعت کار و ۴۸ ساعت استراحت) خدمت می‌کنند، مشمول این ماده می‌شوند و هرگونه جابه‌جایی شیفت کاری به‌منظور افزایش مدت ساعت خدمت یا استراحت ممنوع است. فرماندهان و مدیران می‌توانند بر اساس ابراز لیاقت و شایستگی کارکنان و رعایت مقررات آیین‌نامه انضباطی نیرو‌های مسلح علاوه بر مرخصی استحقاقی حداکثر تا ۳۰ روز در سال به آنان مرخصی تشویقی اعطا کنند. گفتنی است، مرخصی تشویقی قابل ذخیره نبوده و حداکثر تا شش ماه پس از اعطای آن باید استفاده شود. 

تهیه‌نوشت افزار و کتب درسی

با توجه به شروع سال تحصیلی مدارس، معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح طی برنامه‌ای با عنوان «کمک به معشیت خانواده‌های دارای فرزند محصل» در راستای تقویت قدرت خرید خانواده‌های دارای فرزند محصل برای تهیه نوشت‌افزار و کتب درسی به ازای هر فرزند با سن تقویمی ۶ تا ۱۸ سال تمام، مبلغ ده میلیون ریال برای شاغلان و مبلغ نه میلیون ریال برای وابستگان به صورت متمرکز در حکمت کارت ذی‌نفعان واریز کرده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات