سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۶۷۱۳۱

دولت فردا لایحه بودجه سال آینده را به مجلس می‌دهد

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: دولت به مجلس اطلاع داده که فردا لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ را به مجلس می‌دهد، همچنین اعلام شده که به احتمال زیاد رئیس‌جمهور نیز در جلسه علنی فردا برای تقدیم لایحه بودجه و توضیح درباره آن حضور پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیبسه مجلس اظهار کرد: طبق ماده ۱۸۲ آیین‌نامه داخلی مجلس دولت موظف است بخش اول لایحه بودجه را حداکثر تا اول آبان به مجلس تقدیم کند.

وی افزود: دولت به مجلس اطلاع داده که فردا (سه‌شنبه) لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ را به مجلس می‌دهد. همچنین اعلام شده که به احتمال زیاد رئیس‌جمهور نیز در جلسه علنی فردا برای تقدیم لایجه بودجه و توضیح درباره آن حضور پیدا خواهد کرد.

گفتنی است بر اساس ماده ۱۸۲ اصلاحی آیین نامه داخلی مجلس، دولت موظف است لایحه بودجه سالانه کل کشور را در دو بخش ماده­ واحده (مشتمل بر احکام مورد نیاز برای اجرای بودجه کل کشور و سقف منابع بودجه عمومی دولت به تفکیک درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌­ای و مالی و اجزای اصلی آنها) و جداول تفصیلی شامل ارقام بودجه به مجلس تقدیم کند. بخش اول حداکثر تا اول آبان هر سال به مجلس تقدیم می‌شود. بخش دوم نیز حداکثر ۱۰ ­روز از زمان ابلاغ بخش اول قانون بودجه به مجلس ارسال می‌شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات