صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۴ - ۱۴:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۸۸۵۸۲

پیام انهدام پایگا‌ه‌های آمریکا

آنچه در هدف قرار گرفتن پایگاه‌های آمریکا اهمیت دارد، فقط خسارت‌های نظامی و مادی هنگفت آن نیست. مهم‌تر از آن، پیامی است که این رخداد به جهان مخابره می‌کند:
پایگاه بصیرت / علی محمدی

*برای نخستین بار پس از جنگ جهانی دوم، پایگاه‌های آمریکا در سطحی گسترده و علنی هدف قرار گرفته‌اند تا افول آمریکا سرعت بیشتری پیدا کند و از وجهه ابرقدرتی او کاسته شود.

*بعد از این، ملت‌های آزاده جهان خواهند فهمید که به فرموده شهید سلامی، آمریکا یک غول با استخوان‌های پوسیده است و می‌توان او را به زمین زد.

* میزبانی از نیرو‌های آمریکا لزوماً به معنای افزایش امنیت نیست، بلکه می‌تواند آن کشور‌ها را در معرض درگیری و ناامنی بیشتر قرار دهد. فرقی هم نمی‌کند که اکراین باشی یا امارات. در واقع امنیت، کالایی وارداتی نیست.
 
* توسعه‌ای که پیوندی با استقلال و مقاومت نداشته باشد، به‌جای پشتوانه امنیت، نقطه آسیب‌پذیری خواهد بود. آنچه به یک ملت وزن و اعتبار واقعی می‌بخشد، برج‌های پر زرق و برق اقتصادی نیست، بلکه توان ایستادگی در برابر تهدیدات می‌باشد.

*نمونه اکراین را ببینیم که امنیت وارداتی، او را به زانو زدن و التماس کردن در برابر ترامپ و اروپا واداشته است. اما اینجا جوان‌های این مملکت با دستان خود، تجهیزاتی ساخته‌اند که همه‌ی غرب و ناتو را به التماس وا خواهند داشت.

*دولت‌های عربی خواهند فهمید که توسعه پایدار بر بستر امنیتی که از بیرون تأمین شود شکل نمی‌گیرد، بلکه نیازمند اتکا به ظرفیت‌های درونی و بومی است. پایگاه‌های امریکا حتی در برابر رژیم صهیونی هم برای قطر امنیت نیاورد. سال هاست که ایران بر امنیت منطقه‌ای تاکید دارد نه حضور کشور‌های بیگانه.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات