بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۵ - ۰۹:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۹۱۳۳۹

استقبال وزیر خارجه هند از عراقچی در نشست بریکس

وزیر امور خارجه ایران امروز با استقبال همتای هندی در نشست وزرای خارجه بریکس حضور یافت.

سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) ۲۴ اردیبهشت‌ماه با استقبال سوبرامانیام جایشانکار همتای هندی در نشست وزرای خارجه بریکس حضور یافت.

استقبال وزیر خارجه هند از عراقچی در نشست بریکس

شعار هند در سالجاری که ریاست بریکس را برعهده دارد، بسترسازی برای تاب آوری، نوآوری، همکاری و پایداری است.

هدف اصلی این نشست تقویت همگرایی سیاسی و اقتصادی بین کشور‌های عضو در سایه بریکس است.

نشست وزرای خارجه بریکس طی امروز و فردا پنجشنبه و جمعه، ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت، به ریاست هند و با تمرکز بر ثبات منطقه‌ای، همکاری چندجانبه و تاب‌آوری اقتصادی برگزار می‌شود.

وزرای خارجه روسیه، مصر، برزیل، هند، آفریقای جنوبی از جمله حاضرات در این نشست هستند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در این سفر همچنین با سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند و سایر وزرا و مقام‌های شرکت کننده در این نشست دیدار و گفت‌و‌گو خواهد کرد.

بریکس در ابتدا با عضویت کشور‌های برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل و پس از آن مصر، اتیوپی، اندونزی، ایران و امارات عربی متحده به آن پیوستند و در حال حاضر ۱۰ کشور عضو این مجموعه اقتصادی است.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات