بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۰:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۹۲۰۰۱

غریب‌آبادی: حق حاکمیت بر تنگه هرمز فقط با ایران و عمان است

معاون وزیر امور خارجه گفت: حق حاکمیت بر تنگه هرمز فقط با ایران و عمان است.

کاظم غریب آبادی معاون حقوقی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سخنانی گفت: تنگه هرمز دو دولت ساحلی دارد، ایران و عمان. این دو کشور حق اعمال حاکمیت بر آب‌های سرزمینی را دارند.

وی افزود:  ایران در شرایط جنگ، نظامات جدیدی برای کنترل عبورومرور تعریف کرده و به هیچ کشوری اجازه دخالت نمی‌دهد.

معاون وزیر امور خارجه گفت: هر ترتیباتی باید با هماهنگی عمان باشد. در مشورت‌ها به پیشرفت‌های خوبی رسیده‌ایم و عمان نیز حق حاکمیت خود را می‌پذیرد.

غریب آبادی همچنین اظهار داشت: آمریکا با تهدید عمان، حقوق بین‌الملل را نقض کرده است. ما از عمان خواسته‌ایم تسلیم تهدید نشود و حاکمیت خود را در زمان صلح اعمال کند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات