صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۱  ، 
کد خبر : ۹۸۷۳۱

بازتابهای رزمایش موشکی جمهوری اسلامی ایران


آزمایش موفقیت آمیز موشکی جمهوری اسلامی ایران در جریان رزمایش های صاعقه ورعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازتابهای گوناگونی درمحافل خبری وسران غرب داشت.
خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: ایران با موفقیت موشک ساحل به دریا را که 350کیلومتر برد دارد در رزمایش دریائی -هوائی سپاه پاسداران در خلیج (فارس) آزمایش کرد.
خبرگزاری فرانسه به نقل ازعلی فدوی جانشین فرمانده نیروی هوائی سپاه گفت: ما با موفقیت موشک دریائی اس اس ان4 را آزمایش کردیم که قادر به هدف گیری ناوها در خلیج فارس، دریای عمان و شمال اقیانوس هند است. این موشک می تواند گلوله ای 500 کیلوگرمی را با خود حمل کند که این گلوله می تواند از ارتفاع پائین پرتاب شده و از نظر رادار مخفی بماند.
به نوشته این خبرگزاری ایران یک سیستم پدافند موشکی ضد هوائی روسی تورام یک را که کمتر از یک ماه پیش از روسیه تحویل گرفته است با موفقیت آزمایش کرد.
این گزارش می افزاید: روسیه در اول ژانویه تمام تجهیزات سیستم موشکی زمین به هوای تور ام یک را که قرار داد آن در دسامبر 2005 به مبلغ 700میلیون دلار امضا شده بود، به ایران تحویل داد.
این گزارش می افزاید: فرماندهان نیروهای مسلح ایران بارها اعلام کرده اند که آمادگی مقابله با هر نوع تجاوز خارجی را دارند.
خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی اعلام کرد که کاخ سفید آزمایش موشکی ایران در منطقه خلیج فارس را تهدیدی مستقیم علیه ناوهای جنگی آمریکا ارزیابی نمی‌کند.
این خبرگزاری از واشنگتن گزارش داد: «تونی اسنو» سخنگوی کاخ سفید ضمن کم اهمیت دانستن آزمایش موشکی سپاه اعلام کرد: موضع ما در برخی جبهه ها در قبال ایران همانند سابق است، امااین آزمایش موشکی را حمله مستقیم علیه اهداف خود نمی‌دانیم.
به گزارش این خبرگزاری، این رزمایش در حالی انجام گرفت که آمریکا به تازگی دو رزم ناو خود را به منطقه خلیج فارس اعزام کرده است.
این در حالی بود که خبرگزاری ریانوستی نیز گزارش داد: ایران با موفقیت سیستم دفاع موشکی هوایی تور ام یک را که به تازگی از روسیه دریافت کرده است آزمایش کرد.
این خبرگزاری افزود: این آزمایشها بخشی از رزمایشی هستند که پس از آنکه روسیه همه 29 عدد سیستم موشکی ضدهوایی تور ام یک را در اواخر ماه ژانویه به ایران تحویل داد در جنوب ایران شروع شده است.
به نوشته ریانوستی ، این موشکها بر اساس یک قرارداد 700 میلیون دلا ری که در اواخر سال 2003 میان ایران و روسیه امضا شد به ایران داده شده است.
بنابر همین گزارش،فروش تور ام یک و سایر سلا حها و فن آوریهای روسی به ایران موجب خشم دولت امریکا شده و این دولت تحریم های اقتصادی را علیه شرکت دولتی صادرکننده تسلیحاتی روسوبورون اکسپورت و دو شرکت دیگر روسی که در ارائه موشکهای تور ام یک به ایران مشارکت داشته اند اعمال کرده است.
ریانوستی تور ام یک را یک سیستم موشکی بسیار دقیق که برای منهدم کردن هواپیمای سرنشین دار و بدون سرنشین و موشکهای کروزی که در ارتفاع تا 10 کیلومتری زمین پرواز می کنند طراحی شده توصیف کرده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات