صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵  ، 
کد خبر : ۲۸۸۴۶۷

شکست دیگر

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در سال ۱۳۹۴ از دو شهر موشکی خود در اعماق زمین رونمایی کرده است، در آخرین نمایش قدرت دفاعی خود در سال جاری، فیلمی کوتاه از پرتاب موشک از یک سیلوی موشکی در دل زمین را منتشر کرد؛ [...]
پایگاه بصیرت / سیدفخرالدین موسوی
یادداشت: انتشار فیلم کوتاه چهار دقیقه‌ای از آزمایش موشکی سپاه را می‌توان پرده دیگری از به تصویر کشیدن شکست پروژه متوقف کردن جمهوری اسلامی ایران دانست. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در سال ۱۳۹۴ از دو شهر موشکی خود در اعماق زمین رونمایی کرده است، در آخرین نمایش قدرت دفاعی خود در سال جاری، فیلمی کوتاه از پرتاب موشک از یک سیلوی موشکی در دل زمین را منتشر کرد؛ تصاویری که دلگرمی و غرور را برای ایرانیان و نگرانی را برای دشمنان ایران اسلامی به ارمغان آورد و فرمانده کل سپاه، آن را  تنها گوشه کوچکی از سیلوهای موشکی سپاه توصیف کرد؛ سیلوهایی که به گفته سردار جعفری، در حال گسترش به تمام شهرهای کشور است.
این نمایش بلافاصله واکنش‌هایی را به همراه داشت؛ ابتدا رسانه‌های غربی با پوشش رزمایش ایران تأکید کردند که ایران هرگز قصد عقب‌نشینی در برابر آمریکا را ندارد و بسیار ساده‌انگارانه خواهد بود که فرض کنیم توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای ۱+۵ به معنای تسلیم شدن ایران است. اندیشکده مطالعات صلح و جنگ آمریکا نیز در نوشتاری با همین مضمون می‌نویسد، آزمایش‌های موشکی ایران پس از برجام نشان می‌دهد، اگرچه این کشور نشان داد که اهداف هسته‌ای ندارد، ولی زیر بار کاهش نقش خود در منطقه نخواهد رفت. نوشتارهایی که به زبان دیگر نیز در کنگره آمریکا تکرار شد. «مارک کرک»، «کلی آیوت» و «تام کاتن» از جمله نمایندگانی بودند که در واکنش به این آزمایش‌های موشکی کشورمان با تأکید بر اینکه «واضح است که ایران دیگر هراسی از آمریکا ندارند.» خواستار تشدید تحریم‌های موشکی ایران شدند. مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز از طرح موضوع در شورای امنیت سازمان ملل و اقدامات سازمان ملل و اقدامات یکجانبه آمریکا علیه برنامه موشکی ایران سخن به میان آورد. با این همه دیگر نیاز نیست تکرار کنیم بهانه‌جویی‌های دشمن برای تحریم ایران با هدف کند کردن پیشرفت ایران و عقب نگه داشتن جمهوری اسلامی پایان ندارد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات