تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۳  ، 
شناسه خبر : ۲۹۱۱۲۵

(روزنامه مردم‌سالاري – 1394/10/09 – شماره 3938 – صفحه 15)

يادگار گرامي‌امام‌خميني با تأکيد بر اينکه امروز در جهان اسلام هيچ راهي جز به ميدان آمدن عقلاي طوايف و پرداخت هزينه در راه بيان عقيده درست وجود ندارد، تصريح کرد: عقلا نبايد از تکفيري‌ها و تندروها بترسند، گرچه بيان حرف حق هزينه دارد و سيدالشهداء(ع) مظهر پرداخت اين هزينه است.

به گزارش جماران، حجت‌الاسلام و‌المسلمين سيد حسن خميني در ديدار با جمعي از ميهمانان خارجي شرکت کننده در بيست‌و‌نهمين کنفرانس بين‌المللي وحدت اسلامي‌که در حرم مطهر امام خميني حضور يافته بودند، با اشاره به اين سخن امام بزرگوار که علت حدوث انقلاب، علت بقاي آن نيز خواهد بود، اظهار داشت: امام «اتکال به خدا» و «وحدت کلمه» را عامل پيروزي انقلاب مي‌دانستند و امروزهمين علل باعث بقاي انقلاب و پراکنده شدن روح دين داري در جامعه بشري مي‌شود تا ان شاء الله جهان اسلام در مقابل دشمنان خود به پيروزي برسد.

همانگونه که شيخ جعفر کاشف الغطاء معتقد بود «اسلام بر توحيد کلمه و کلمه استوار است»؛ لذا ضمن باور به خداوند بايد دست در دست هم باشيم. يادگار امام با بيان اينکه انقلاب اسلامي‌ايران پس از جمع شدن همه گروهها زير بيرق امام خميني به پيروزي رسيد، يادآور شد: دليل توفيق جنگ تحميلي و ساير حرکت‌هايي که در کشور انجام شده است، اتکال به خدا و وحدت کلمه بوده است. سيد حسن خميني با بيان اينکه هرکس در هر جايي تيغ بر دارد و جامعه را چندپاره کند وحدت را از بين برده است، تصريح کرد: اين واقعيت شيعه و سني نمي‌شناسد و رهبر معظم انقلاب نيز در اين زمينه تعابير روشنگرانه اي دارند. بايد بدانيم چند پارگي جامعه عمدتا مربوط به کج فهمي‌در فهم مسائل ساده گروهي است.

وي گفت: وقتي عنان تفکر در اختيار يک جريان تندرو قرار گيرد، همين چند پارگي که امروز شاهد آن هستيم رخ مي‌دهد و بنابراين راهي جز اين نيست که عقلا سکاندار انديشه شوند و گروهها و افکار تکفيري و الحادي را طرد کنند. يادگار امام ادامه داد: در چنين فضايي شاهد هستيم که يک جريان را به محض اينکه کسي با او هم عقيده نيست يا در کوچک ترين نقطه اختلاف نظر دارد، طرد کرده و از دايره دين داري، اسلام و انقلاب بيرون مي‌برد و نتيجه آن جامعه چند پاره اسلامي‌خواهد بود که امروز شاهد آن هستيم.

وي با بيان اينکه بايد با ديده خون به وضع کنوني جهان اسلام نظاره کنيم، گفت: آيندگان ما از اين دوره تاريخي به نيکي ياد نخواهند کرد، زيرا اين برادرکشي که در سرزمين‌هاي اسلامي‌رخ مي‌افتد اتفاق کوچکي نيست، خصوصا آنکه سلاح‌هاي کشتار جمعي افزايش يافته و اتفاقات فاجعه‌آميزي رخ مي‌دهد. سيد حسن خميني يادآور شد: امروز در هر نقطه جهان اسلام مسلمانان در مقابل يکديگر مي‌جنگندند و در نتيجه اين فجايع، خانواده‌هاي فراواني از هم پاشيده شده و گروههاي فراواني مجبور به مهاجرت مي‌شوند.

وي با بيان اينکه بحمدالله کشور ما از نعمت امنيت برخوردار است و بايد به تأمين کنندگان آن خسته نباشيد بگوييم، بر ضرورت توجه به شرايط ساير کشورها از جمله عراق، سوريه، بحرين، يمن، فلسطين و... تأکيد کرد و گفت: از روزي که دعواهاي داخلي سرزمين‌هاي اسلامي‌شکل گرفته است مشکل رژيم صهيونيستي در اذهان کمرنگ شده است و حتي در ذهن برخي، ديگر مشکل محسوب نمي‌شود؛ در حالي که روزي قرار بود همه با کمک هم اين غده سرطاني را از بين ببريم، اما امروز همه به دعوا با يکديگر مشغول شده ايم.

سيد حسن خميني با تأکيد بر اينکه امروز در جهان اسلام هيچ راهي جز به ميدان آمدن عقلاي طوايف و پرداخت هزينه در راه بيان عقيده درست وجود ندارد، تصريح کرد: عقلا نبايد از تکفيري‌ها و تندروها بترسند، گرچه بيان حرف حق هزينه دارد و سيدالشهداء(ع) مظهر پرداخت اين هزينه است.

يادگار امام خطاب به شرکت کنندگان در بيست‌و‌نهمين کنفرانس وحدت اسلامي‌تأکيد کرد: در اين جلسات بايد از تعارف عبور کنيم زيرا جامعه اسلامي‌امروز گرفتار وضعيت بدي شده است که بايد آن را آسيب شناسي جدي کنيم و ضمن همراهي و همدلي، تعصبات کورکورانه را کنار گذاشته و اجازه ندهيم انديشه و رفتار ما گرفتار آسيب شود.

وي با بيان اينکه اين ايرادات متوجه تمام طرف‌هاست، ادامه داد: قرار نيست کسي ديگري را به اتهام افکارش محاکمه کند بلکه مي‌خواهيم با يکديگر همفکري کرده و راه حل پيدا کنيم؛ زيرا من فکر مي‌کنم صد سال ديگر فرزندان ما اگر تاريخ اين دوره را بخوانند به خاطر عدم حل اين مشکلات منتقد ما خواهند بود. وي يادآور شد: در پي پيروزي انقلاب اسلامي‌ايران با انديشه وحدت گرايانه اي که دنبال مي‌کرد، رژيم صهيونيستي که مدعي سرزمين‌هاي از نيل تا فرات بود مجبور شد اطراف خود را ديوارکشي کند تا از درون فرونپاشد، زيرا در آن زمان همه با هم يکي شديم و نگفتيم چون حماس سني است ما شيعيان از او حمايت نمي‌کنيم يا عده اي ديگر نگفتند از اسد به خاطر شيعه بودن حمايت نمي‌کنيم؛ اما در سال‌هاي بعدي شيطان بزرگ خارجي و شيطان بزرگتر يعني نفس مان که دو دشمن ما هستند، بر ما غلبه کرد و وضع فعلي پديد آمد.

سيد‌حسن خميني همچنين با اشاره به ايام ميلاد با سعادت نبي مکرم اسلام(ص)، بر ضرورت توجه به خصلت «نرم خويي» پيامبر(ص) که در قرآن به آن اشاره شده است، تأکيد کرد و يادآور شد: اگر غليظ القلب باشيم جامعه دور ما جمع نمي‌شود، لذا راه حل عطوفت و مهرباني است؛ همانگونه که پيامبر(ص)به سبب لطف و محبت و عطوفت وارد دل‌هاي مردم شد و هرچه دشمنان ايشان را آزار و اذيت کردند، پيامبر(ص) محبت کرد و آنان را بخشيد. وي با اشاره به بخشش کفار مکه توسط پيامبر(ص) هنگام ورود به اين شهر گفت: پيامبر با شمشير جلو نرفت و از دلهاي مردم وارد شد و ما راهي جز پيمودن مسير ايشان نداريم.

http://mardomsalari.com/Template1/News.aspx?NID=237817

ش.د9405165