تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳  ، 
شناسه خبر : ۳۰۳۰۳۹
محمد شریعتمداری در نشست اعضای ستاد خبری و فضای مجازی ستاد روحانی:

(روزنامه ايران ـ 1396/04/24 ـ شماره 6543 ـ صفحه 3)

نشست ستاد خبری و فضای مجازی ستاد انتخاباتی حسن روحانی در انتخابات ۹۶ با حضور فعالان و مسئولان این ستاد و تنی چند از مقامات دولتی و نمایندگان مجلس برگزار شد. در این نشست سیدرضا صالحی امیری، وزیر ارشاد و محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهوری به سخنرانی پرداختند. محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهوری و رئیس ستاد انتخاباتی وی در انتخابات 96 با تأکید بر اینکه رقیب روحانی محکم برای رئیس جمهوری شدن وارد عرصه انتخاباتی شده بود، بیان کرد: «پیروزی آقای روحانی با وجود مشارکت فعالانه شما فراهم شد. با این حال، ترس بازگشت به عقب دلیل مهمی برای حضور و تکلیف پیدا کردن بود.» شریعتمداری با بیان اینکه در آغاز فعالیت‌های ستاد آقای روحانی، با عدم اطلاع حتی سطحی از فعالیت‌ها و مجموعه خدمات دولت و معضلات پیش رو مواجه بودیم، تصریح کرد: «این عدم اطلاع فقط مربوط به اقشار خاصی نبود و حتی نخبگان نیز از فعالیت‌های دولت خبردار نبودند و فکر نمی‌کردیم در فرصتی کوتاه این نقیصه را جبران کنیم. » او با بیان اینکه در برابر این عدم اطلاع مجموعه فعالیت‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی انبوهی را انجام داده بودند، خاطرنشان کرد: «فعالیت‌های آنها نه تنها بر گروه‌های مختلف حتی بر دوستان ما نیز اثر گذاشته بود.»

رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی با بیان اینکه رقبای آقای روحانی دارای منابع مالی هنگفتی بودند که از این منابع هزینه‌های بسیاری را در عرصه رسانه‌ای خرج کرده بودند، ابراز داشت: «وقتی به کانال‌های تلگرامی آنها نگاه می‌کردیم، کانال‌هایی را داشتند که دارای اعضای بالایی بودند و معلوم بود که سرمایه‌گذاری هنگفتی در این باره کرده بودند.» او با بیان اینکه قبل از اسفندماه به ما می‌گفتند فضای انتخاباتی سرد است و لازم است کاری کنید تا برای حضور مردم انگیزه ایجاد شود، عنوان کرد: «ما خیلی فکر کردیم. خوشبختانه انتخاب رقیب توسط جناح مقابل، مشکل ما را حل کرد و من نمی‌توانم از نقش آقای رئیسی در حضور مردم و مشارکت آنها بگذرم. هواداران ایشان نیز همین نقش را ایفا کردند.»

صالحی‌امیری: به جای صدا و سیما یک رسانه 45 میلیونی داشتیم

وزیر ارشاد هم در سخنان خود با اشاره به نقش فضای مجازی در پیروزی حسن روحانی در انتخابات ۹۶ اظهار کرد: امروز فضای رسانه‌ای کشور وارد فضای جنبش رسانه‌ای شده و طی آن روزانه 2/5 الی ۳ میلیون اطلاعات تولید، توزیع، مصرف و بازنشر می‌شود. به گزارش ایسنا، وی ایجاد فضای مشارکت حداکثری توسط مقام معظم رهبری، وجود گفتمان جامع و همنوایی مردم با آن، همگرایی اقطاب سیاسی کشور، زبان تفاهم و همدلی میان جامعه و روحانی و عبور از پوپولیسم را از دلایل اصلی پیروزی حسن روحانی برشمرد و گفت: «در انتخابات ۹۶ جامعه ایران از پوپولیسم عبور کرد، باید عبور جامعه ایران از پوپولیسم را جشن بگیریم و نوید دهیم که نسل‌های آینده در جامعه انتخاب آگاهانه‌ای خواهند داشت. مهم نیست که چه کسی در آینده در انتخابات‌ انتخاب می‌شود بلکه مهم آن است که انتخاب جامعه آگاهانه باشد.» وی با اشاره به تشکیل جنبش رسانه‌ای در کشور گفت: «امروز انقلاب اطلاعاتی در ایران شکل گرفته است. شنیده شدن صدای کاندیدا یکی از عوامل پیروزی در انتخابات است. در همین راستا نیز در هر انتخابات هر فرد یک رسانه و هر تلفن همراه یک پیام به شمار می‌رود. در کشور ۴۵ میلیون تلفن همراه هوشمند وجود دارد که به عنوان یک رسانه فعالیت می‌کند.» صالحی امیری افزود: «بستر مناسب گردش اطلاعات از عوامل اصلی موفقیت روحانی در انتخابات ۹۶ بود و گرچه ما صدا و سیما را در اختیار نداشتیم اما بزرگ‌تر از آن را در اختیار داشتیم.»

خانجانی: امیدواریم مجال اطلاع‌رسانی بیشتر مهیا شود

در این مراسم همچنین رئیس کمیته ستاد انتخاباتی روحانی در انتخابات سال ٩٦ گفت: امید داریم این فضای آگاهی بخشی گسترده‌تر و مجال برای اطلاع‌رسانی بیشتر فراهم شود. جهانبخش خانجانی گفت: ایام انتخابات ایام بیم و امید بود، بیم از ترس بسته شدن مجاری اطلاع‌رسانی دقیق و امید برای رسیدن به آینده‌ای درخشان و توسعه یافته. وی ادامه داد: ما دیرهنگام ستاد خبری را راه‌اندازی کردیم اما دوستان ما بخوبی از پس کار برآمدند. ما به تقسیم پست‌های دولتی فکر نمی‌کنیم بلکه امیدواریم فرصت خدمت به همه داده شود.

http://www.iran-newspaper.com/newspaper/BlockPrint/191308

ش.د9601130