سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹  ، 
شناسه خبر : ۳۵۷۵۸۸
مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از ۵۲۳۰ واحد مسکن مهر باقیمانده از گذشته، در شهر جدید پردیس به بهره‌برداری می‌رسد.
مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در حاشیۀ جلسۀ هیئت دولت در صبح امروز گفت: تا امروز شاهد رشد ۵۵ درصدی ترانزیت هستیم که نشان می دهد اقدامات دولت برای رشد ترانزیت به نتیجه رسیده است. وی ادامه داد: در موضوع احداث راه روستایی، هدف گذاری که برای امسال کرده بودیم، احداث ۳۰۰۰ کیلومتر راه روستایی بود که ما از این عدد عبور کرده‌ایم و خدا را شکر می‌کنیم که با این رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال قبل مواجه بوده‌ایم. انشالله برای سال آینده، هدف‌گذاری بالاتری را برای احداث و بهسازی راه روستایی، که یکی از نقاط هدف توسعه عمرانی دولت است، تعیین کرده‌ایم.بذرپاش افزود: انشالله فردا، بیش از ۵۲۳۰ واحد مسکن مهر باقیمانده از گذشته، در شهر جدید پردیس به بهره‌برداری می‌رسد و در راستای اتمام مسکن مهرهای باقی مانده از گذشته، که یکی از تعهدات دولت است و ما بر خود فرض می‌دانیم که آن‌ها را به اتمام برسانیم، فردا در شهر جدید پردیس این مسکن‌ها تقدیم متقاضیانی که سالها منتظر دریافت مساکن مهرشان بودند، خواهد شد.وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این مسیر ادامه دارد و در ابتدای سال نیز هم در خود شهر جدید پردیس و هم در شهرهای دیگر به این تعداد افزوده خواهد شد و به فضل خدا تا انتهای دولت، مسکن‌های مهر باقی مانده را تعیین تکلیف کنید و متقاضی باقی نماند.
وی گفت: موضوع دیگرف افتتاح سالن جدید در ترمینال فرودگاه مشهد و افزایش ظرفیت فرودگاه از ۷ میلیون ظرفیت سالانه اسمی، به ۱۰ میلیون ظرفیت سالانه اسمی است. بیش از ۲۰ هزار متر مربع به فضای ترمینال فرودگاه مشهد اضافه می‌شود و در نتیجه آن، ظرفیت اسمی فرودگاه از ۷ میلیون به ۱۰ میلیون افزایش خواهد یافت.وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: البته، ظرفیت واقعی در حال استفاده، بیش از این مقدار است و بنده، ظرفیت اسمی را خدمت دوستان عرض کردم.بذرپاش گفت: همچنین، در پارک پوزیشن‌هایی که برای استقرار هواپیما هستند، ما شاهد یک رشد ۴۰ درصدی را خواهیم بود و افزایش تعداد ایستگاه‌هایی که برای سوار شدن مسافران در هواپیما در شبکه فرودگاهی استفاده می‌شود، نقش بسیار مهمی در افزایش ظرفیت فرودگاهی خواهد داشت.