سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۵۶۰۹۷

وزیر راه و شهرسازی: توسعه ناوگان، اولویت اصلی توسعه صنعت هوایی است

وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه ناوگان، اولویت اصلی توسعه صنعت هوایی است و ما ناگزیر از این مهم هستیم و وزارت راه و شهرسازی نیز از این موضوع کاملا حمایت می‌کند.

"مهرداد بذرپاش" امروز (سه شنبه) در مراسم افتتاح پروژه‌های فرودگاهی در محل فرودگاه مهرآباد افزود: صنعت هوایی با همه مشکلاتی که با آن مواجه بوده و هست، همواره حرکت رو به جلو داشته است.
وی بیان‌داشت: این در حالی است که صنعت هوایی همواره در معرض دید و قضاوت مردم است که این تصویر در ذهن مردم، می‌تواند پیش‌برنده یا بازدارنده باشد.
بذرپاش به لزوم انجام چند کار اساسی در صنعت هوایی تاکید کرد و ادامه‌داد: توسعه ناوگان یکی از این موارد است و ما محکوم به توسعه ناوگان هستیم.
وی اضافه کرد: امروز عرضه در صنعت هوایی کمتر از تقاضای موجود است و شاهد ناترازی در آن هستیم، نمی‌توانیم مرتب از تحریم بگوییم و باید هر طوری که هست مشکلات را کاهش دهیم.
بذرپاش با تاکید بر اینکه ظرفیت و توان وزارتخانه در این راستا در خدمت شرکت‌ها است، گفت: از شرکت‌های هواپیمایی که امکان آن را دارند درخواست می‌کنیم که حتما در این مسیر گام بردارند و پای کار بیایند و هر مجوز، پیگیری و غیره که نیاز باشد انجام می‌دهیم.

در مراسمی که به همین مناسبت با حضور "مهرداد بذرپاش" وزیر راه و شهرسازی و "محمد محمدی‌بخش" رییس سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد، از نخستین سیمیلاتور سه بعدی برج مراقبت پرواز ۱۰۰ درصد ایرانی، نخستین مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره صنعت هوانوردی با مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، سیستم اعلان و اطفای حریق پارکینگ عمومی ترمینال یک و ۲، سه فاز نخست بهسازی سقف سالن عمومی ترمینال چهار، ساماندهی غرف تجاری و دفاتر فروش شرکت‌های هواپیمایی مستقر در فرودگاه، بهسازی ایستگاه برج دیدبانی و سامانه ارتباطی اداره ایمنی و آتش‌نشانی و همچنین ایمن سازی و بهسازی دیتاسنتر و مرکز مخابرات فرودگاه بهره‌برداری شد.
جمع اعتبار صرف شده برای این پروژه‌ها یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات