صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۶  ، 
شناسه خبر : ۳۶۱۲۷۹
سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و سپاه پاسداران برای آموزش‌های مهارتی به خانواده‌های سپاه تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

با اجرای این تفاهم‌نامه، که به امضای معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و مشاور فرمانده کل و معاون امور خانواده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رسید، طی ۳ سال، ۱۵۰ هزار نفر از اعضای خانواده‌های سپاه مستقر در شهرک‌های مسکونی در سراسر کشوراز آموزش‌های مهارتی بهره مند می‌شوند. 


بهره‌مندی از اساتید و کارشناسان معاونت خانواده سپاه در طراحی سوال و آزمون عملی، تهیه و تدوین و بازنگری استانداردها، اعطای مجوز آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد به اشخاص حقیقی و حقوقی و تعاونی‌های معرفی شده و ارزشیابی و سنجش مهارت آموزان از مهمترین مفاد این تفاهم‌نامه همکاری است.
 عظیمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به ظرفیت‌های این سازمان از جمله ۶۵۷ مرکز دولتی و ۲۴ هزار آموزشگاه آزاد فعال، بیان داشت: این ظرفیت‌ها می‌تواند فعالیت‌های مهارت آموزی در سپاه را گسترش دهد.
تجربه موفق مهارت افزایی سربازان نیرو‌های مسلح و اعطای تسهیلات و امتیاز ویژه برای دارندگان مهارت در بخش مشاغل خانگی از دیگر موضوعاتی بود که رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به آن اشاره کرد.
در این مراسم حجت الاسلام زنگنه، مشاور فرمانده کل و معاون امور خانواده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با قدردانی از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای اجرای نهضت ملی مهارت آموزی و توجه ویژه به سرمایه انسانی، اظهار داشت: امکانات و ظرفیت‌های این سازمان می‌تواند باعث توانمندی خانواده‌های سپاه و به کمک به اشتغال پایدار در کشور شود.