سیاسی >>  انتخابات >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶  ، 
شناسه خبر : ۳۶۱۹۸۱
ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام کرد: شرکت در انتخابات با کارت‌های ملی قدیمی امکان‌پذیر نیست.

ستاد انتخابات کشور با انتشار اطلاعیه شماره یک از مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری اعلام کرد: اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری همچون مرحله اول آن، با ارائه کارت‌های ملی قدیمی امکان‌پذیر نیست.

متن اطلاعیه به این شرح است:

بسمه تعالی

به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی می‌رساند؛ اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری همچون مرحله اول آن، با ارائه کارت‌های ملی قدیمی امکان‌پذیر نمی‌باشد، لذا ضروری است واجدین شرایط اخذ رأی در روز جمعه مورخ ۱۴۰۳/۴/۱۵ با همراه داشتن اصل کارت ملی هوشمند یا شناسنامه خود در انتخابات مذکور شرکت نمایند.

آیت‌الله رئیسی و همراهانش ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سانحه بالگرد به شهادت رسیدند و طبق اصول ۱۳۱ و ۱۳۲ قانون اساسی، معاون اول رئیس‌جمهور (محمد مخبر) با حکم رهبر معظم انقلاب به‌عنوان سرپرست ریاست‌جمهوری و مدیر قوه مجریه منصوب و مأمور شد تا با همراهی سران قوای مقننه و قضاییه انتخابات را نهایتاً ظرف مدت ۵۰ روز برگزار کنند.

بر اساس این گزارش، بعد از برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در تاریخ ۸ تیر ۱۴۰۳، هیچ‌کدام از نامزد‌ها نتوانستند اکثریت مطلق آراء را جلب خود کنند و انتخابات بین سعید جلیلی و مسعود پزشکیان به دور دوم کشیده شد. مرحله‌ی دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری روز جمعه ۱۵ تیرماه برگزار می‌شود.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، کسانی که در دور اول انتخابات مشارکت کرده و یا کسانی که در دور دوم شرکت نکرده باشند، می‌توانند رأی بدهند. کسانی که در دور اول انتخابات ریاست جمهوری در یک شهر رأی داده‌اند، می‌توانند در شهر دیگری رأی خود را به صندوق بیندازند.

متولدان ۱۵ تیر ۱۳۸۵ به قبل واجد شرایط رأی‌دهی در انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.