تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳  ، 
شناسه خبر : ۳۶۲۰۱۶
حزب‌الله لبنان از صبح امروز پنجشنبه موج جدید حملات سنگین راکتی و پهپادی خود علیه مواضع صهیونیست‌ها در شمال فلسطین اشغالی و جولان اشغالی سوریه را آغاز کرد.
رسانه‌های اسرائیلی صبح امروز از شنیده شدن صدای ممتد آژیرهای هشدار در شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین اشغالی و جولان و سپس انفجارهای مستمر در این شهرک‌ها خبر دادند. این رسانه‌ها گزارش دادند که دست‌کم 30 راکت از سمت لبنان به سوی شمال فلسطین اشغالی و بلندی‌های جولان اشغالی شلیک شد و حزب‌الله لبنان به اهدافی در شهرک‌های کریات‌شمونا، تل‌حی، بیت‌هلل، سدیه نحامیا در شمال فلسطین اشغالی و بلندی‌های جولان اشغالی، حمله کرد و شهرک‌نشینان در این مناطق به سوی پناهگاه‌های روانه شدند.
 
همزمان توپخانه‌های اسرائیلی اطراف شهرک العدیسه در جنوب لبنان را هدف قرار دادند.
رسانه‌های صهیونیستی اذعان کردند که آژیرهای هشدار در جولان اشغالی با وجود شلیک راکت‌های مقاومت فعال نشدند. آژیرهای هشدار در یفتاح، راموت نفتالی و دیشون در شمال فلسطین اشغالی و منطقه الجلیل غربی به دلیل احتمال نفوذ پهپادهای انتحاری حزب‌الله به صدا درآمد.
 
حملات راکتی و موشکی حزب‌الله لبنان به سوی اراضی جولان و شمال فلسطین اشغالی تا لحظه تنظیم این خبر همچنان ادامه دارد و صدای آژیرهای هشدار در این مناطق به ویژه «ایلانیا» در غرب دریاچه طبریا، منطقه اصبع الجلیل و شاعل و كيلع در شمال جولان اشغالی سوریه قطع نمی‌شود.منابع رسانه‌ای اعلام کردند که امروز برای نخستین‌بار از زمان آغاز درگیری در جبهه شمالی فلسطین اشغالی، آژیرهای هشدار در شهرک ایلانیا در نزدیکی شهر اشغالی الناصره به صدا درآمده است. لحظاتی پس از انتشار این اخبار، رسانه‌های اسرائیلی از نفوذ دست‌کم 30 پهپاد به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در جنوب جولان اشغالی سوریه و نفوذ دست‌کم 10 پهپاد به شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.
عصر دیروز چهارشنبه نیز مقاومت اسلامی لبنان در پاسخ به ترور یک فرمانده ارشد خود، پایگاه اسرائیلی «کیلع» در جولان اشغالی سوریه را با 100 راکت کاتیوشا هدف قرار داد.رژیم صهیونیستی عصر دیروز، «محمد ناصر نعمه» معروف به حاج «ابو نعمه» فرمانده یگان «عزیز» این جنبش را در شهر صور (جنوب لبنان) با حمله پهپادی به یک خودرو به شهادت رساند.