صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳  ، 
شناسه خبر : ۳۶۲۰۴۵
استاندار تهران درباره مشارکت مردم از ابتدای صبح در پای صندوق های رای گفت: از ساعت ۸:۳۰ شاهد روند شتاب مردم برای حضور در پای صندوق های بودیم و بر همین اساس این حضور نسبت به هفته قبل رشد ۲۰ درصدی را نمایان کرده است.

علیرضا فخاری صبح امروز جمعه در تشریح وضعیت شروع فرآیند رای‌گیری در استان تهران اظهار کرد: در برگزاری انتخاباتی که از اسفند ماه سال 1402 تاکنون برگزار شد، بهره‌گیری از چهار راهبرد مهم «امنیت»، «سلامت»، «رقابت» و «مشارکت» در حوزه انتخابات هدف گذاری شد، که بحمدالله در این فضای آزمون سیاسی عمومی که برای مردم فراهم شده شاهد یک تحول اساسی در حوزه سیاسی کشور هستیم.

استاندار تهران با بیان اینکه در این استان برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری  6 هزار و 696 شعبه اخذ رای پیش بینی شده است، گفت: از این تعداد 3 هزار و 850 شعبه مربوط  به شهر تهران و مابقی در سطح شهرستان های استان مستقر هستند که 492 شعبه اخذ رای سیار می باشند و در بیمارستان ها و مراکز عمومی که دسترسی به صندوق های ثابت وجود ندارد استقرار یافته اند.

فخاری در تشریح اقدامات جهت ارتقای چگونگی سطح صیانت از آرا عنوان کرد: در این دوره از انتخابات، فرصتی برای نمایندگان کاندیداها فراهم شده تا با حضور در پای صندوق ها، نظارت خودشان را به نمایندگی از کاندیداهای محترم برای اثبات سلامت و صیانت از آرا داشته باشند.

وی بیان کرد: در راستای صیانت حداکثری از آرای مردم 7010 نفر به نمایندگی از کاندیداها در شعبه ها حاضر هستند تا با نظارت کافی اثبات شود، انتخابات با صیانت و سلامت کامل در حال تحقق است.

استاندار تهران در خصوص مشارکت مردم از ابتدای صبح در پای صندوق های رای اظهار کرد: از ساعت 8 و نیم صبح شاهد روند شتاب مردم برای حضور در پای صندوق های بودیم و بر همین اساس این حضور نسبت به هفته قبل رشد 20 درصدی را نمایان کرده که نشان از حرکت و اراده جدید سیاسی مردم است.

فخاری در ادامه ضمن تقدیر از همه عوامل و دستگاه ها برای فراهم آوری موضوعات زیرساختی مثل آب و برق و خطوط ارتباط پایدار که آرامش و آسایش مردم را رقم میزنند، عنوان کرد: 100 هزار نفر از عوامل اجرایی در کار برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در استان تهران مشارکت دارند.

وی در ادامه در خصوص صندوق های سیار نیز اظهار کرد: در این راستا طبق  سه دوره انتخابات برگزار شده یک خط مسیر داریم که طبق آن صندوق ها ارسال می شوند و در این خصوص هیچ نگرانی وجود ندارد و در صورت بروز مشکل عزیزان می توانند با استانداری تهران تماس بگیرند.