صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶  ، 
شناسه خبر : ۳۶۲۰۴۷
موحدی آزاد گفت: تخلفات متعددی تا امروز رسیده که اکثر آنها یا مستند ندارد و یا با تذکر رفع شده است و گزارشات بسیار کمی هست که منتج به تشکیل پرونده قضایی شود؛ الحمدلله در سلامت و امنیت کامل انتخابات درحال برگزاری است.

حجت‌الاسلام محمد موحدی‌آزاد دادستان کل کشور صبح امروز در امامزاده صالح(ع) حاضر شد و رأی خود را در مرحله‌ی دوم انتخابات ریاست جمهوری دوره‌ی چهاردهم به صندوق انداخت.

موحدی آزاد در جمع خبرنگاران درباره گزارشات تخلف در انتخابات، گفت: تخلفات متعددی تا امروز رسیده که اکثر آنها یا مستند ندارد و یا با تذکر رفع شده است و گزارشات بسیار کمی هست که منتج به تشکیل پرونده قضایی شود؛ الحمدلله در سلامت و امنیت کامل انتخابات درحال برگزاری است.

وی درباره وظایف رئیس‌جمهور آینده، اظهار داشت: رئیس جمهور باید به وظایفی که در قانون اساسی ذکر شده و همچنین ده موردی که در سوگندنامه ذکر شده، پایبند باشد و به سوگندی که در مراسم تحلیف می‌خورد پایبند باشد. امیدوارم رئیس جمهور آینده پرتلاش، متعهد، فداکار و پایبند به قانون اساسی و قوانین عادی کشور باشد. 

به گزارش تسنیم، در مرحله اول این انتخابات که با حضور 4 کاندیدا برگزار شده بود، مسعود پزشکیان 10415991 رای، سعید جلیلی 9473298 رای، محمدباقر قالیباف 3383340 رای  و مصطفی پورمحمدی 206397 رای کسب کردند و به این ترتیب آقایان پزشکیان و جلیلی به دور دوم انتخابات راه یافتند.

فرایند رای گیری مرحله دوم از ساعت 8 صبح به صورت همزمان در سراسر کشور آغاز شده و تا ساعت 18 ادامه خواهد داشت و در صورت نیاز، این زمان تمدید خواهد شد. رای‌گیری در حدود 59 هزار شعبه اخذ رای انجام می‌شود. بیش از 800 هزار نیروی مردمی در هیئت‌های اجرایی و نظارتی سراسر کشور در حوزه‌های اخذ رای فعال هستند.

در این مرحله هر یک از نامزدها حتی یک رای بیشتر کسب کند، پیروز انتخابات خواهد بود.