صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵  ، 
شناسه خبر : ۳۶۲۰۴۹
برخی کانال‌های خبری از صبح امروز خبری را با عنوان «گسترش فیلترینگ با ریاست جمهوری …» به رئیس قوه قضائیه نسبت داده‌اند که صحت ندارد.

قوه قضائیه اعلام کرد: برخی کانال‌های خبری از صبح امروز خبری را با عنوان «گسترش فیلترینگ با ریاست جمهوری …» به رئیس قوه قضائیه نسبت داده‌اند در حالی که رئیس قوه قضائیه در مصاحبه زنده با شبکه یک سیما این موضوع را بیان کرده است که اگر مردم به فضای مجازی چه از جنبه فرصتی و چه از جنبه تهدیدی، نگاه می‌کنند رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای فضای مجازی می‌تواند در این امر تأثیرگذار باشد.

رئیس قوه قضائیه در این گفت‌وگو به‌روشنی مسوولیت‌های مهم رئیس جمهور را نام می‌برد و از مردم می‌خواهد با حضور در انتخابات در این مسؤولیت‌ها منشأ اثر باشند.

قاضی‌القضات گفت: رئیس‌جمهور رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز می‌باشد از همین رو اگر کسانی نسبت به مسائل فرهنگی کشور نقطه نظراتی دارند و در صدد اصلاح و اعتلای آن هستند اینجا نیز رئیس‌جمهور می‌تواند مؤثر و نافع باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: رئیس‌جمهور رئیس شورای عالی هماهنگی اقتصادی نیز می‌باشد، از همین‌رو اگر مردم نسبت به رفع مسائل و مشکلات اقتصادی کشور دغدغه‌مند هستند، ضروری است مشارکتی گسترده به هم رسانند؛ بدون تردید برای رفع مشکلات کشور در حوزه اقتصادی با توجه به محدودیت‌هایی که با آنها مواجه هستیم، رئیس‌جمهور می‌تواند منشأ اثر باشد.

رئیس قوه قضائیه بیان داشت: رئیس‌جمهور مسئول اجرای قانون اساسی نیز می‌باشد، رئیس‌جمهور می‌تواند در اجرای همه مفاد و اصول قانون اساسی از جمله فصل مربوط به حقوق مردم، اقدامات مؤثری را ترتیب دهد.

رئیس دستگاه قضا در پایان خاطرنشان کرد: انشاالله مردم با حضور پرشور خود در انتخابات امروز، در جهت رفع مشکلات و اعتلای کشور نقش‌آفرینی کنند.