صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۰  ، 
شناسه خبر : ۳۶۲۰۶۹
بازسازی و تجهیز بخش‌های ریه و جراحی مغز استخوان بیمارستان شریعتی با قدمتی بالغ بر نیم قرن با هزینه‌ای بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان توسط خیرین انجام شد.
سی‌ویکمین جلسه هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران و بیمارستان شریعتی برگزار شد.در ابتدای این نشست، محمدرضا کارگری، عضو هیات امنای انجمن حمایت از بیماران و بیمارستان شریعتی و نایب‌رییس مجمع خیرین کشور با تشکر از کادر درمان بیمارستان شریعتی، اقدامات انجام شده خیرین در بیمارستان شریعتی را ارزشمند و فراتر از پیش‌بینی‌ها دانست و افزود: به واسطه حضورم در موسسات خیریه مختلف به ویژه در حوزه سلامت، حضور افراد موثر در تشکیلات خیرین بیمارستان شریعتی را غنیمت و هدیه الهی می‌دانم و معتقدم با این ترکیب و پتانسیل سرشار، می‌شود هر مشکلی را حل کرد.حسن حمزه‌زاده، مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران و بیمارستان شریعتی از تلاش‌های شبانه‌روزی سرکار خانم نازک فردوس، عضو انجمن و مدیرعامل یکی از تشکل‌های مردم‌نهاد تقدیر کرد و گفت: بخش‌های ریه و جراحی مغز و استخوان از بخش‌های قدیمی بیمارستان بود که با چالش‌های فراوانی روبرو بود و فرسودگی ناشی از گذر نیم‌قرن بر خدمات آن سایه افکنده بود. بازسازی و تجهیز بخش ریه با هزینه‌ای بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان توسط دو موسسه خیریه با هزینه 25 میلیارد تومانی از فروردین سال جاری کلید خورد و در تیرماه به بهره‌برداری رسید. وی افزود: یکی از خیریه ها در حال حاضر مشغول بازسازی و احداث و تجهیز بخش جراحی مغز و اعصاب و آی‌سی‌یو متصل به آن با هزینه‌ای بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان است. این بخش‌ نیز از مجهزترین بخش‌های بیمارستان خواهد شد که به زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.
در ادامه، احمدرضا جمشیدی، رئیس بیمارستان شریعتی گفت: یکی دیگر از بخش‌های مهم بیمارستان شریعتی لاندری یا رختشویخانه بیمارستان است که تجهیزات و دستگاه‌های آن به شدت فرسوده شده و احیای آن از نیازهای اولویت‌دار بیمارستان است. برای مرمت و بازسازی این بخش و همچنین مرمت و بازسازی و تجهیز بخش طبی یک و آی‌سی‌یو جنرال یک بیمارستان شریعتی نیز یک از موسسه خیریه اعلام آمادگی کرده است و کارهای کارشناسی برای برآورد هزینه‌های آن در حال انجام است. احمد خاقانی‌پور، نایب‌رییس هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران و بیمارستان شریعتی ضمن قدردانی از اقدامات سرکار خانم نازک فردوس پیشنهاد کرد در یک مراسم ویژه از مجموعه اقدامات وی و موسسه متبوعشان قدردانی و قدرشناسی شود که به تصویب اعضا رسید. خاقانی‌پور همچنین از به ثمر نشستن اقدامات انجام شده برای احداث همراه‌سرای بیمارستان شریعتی خبر داد و گفت: الحمدلله مراحل مقدماتی این پروژه بزرگ به نتیجه رسیده است و با شهرداری تهران و شهردار منطقه هم به توافقاتی رسیده‌ایم که این مرکز را با حداکثر تراکم احداث کنیم.
در این نشست اشکان تقی‌پور، عضو هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران و بیمارستان شریعتی گفت: در بازدید انجام شده، خرید دو دستگاه سونوگرافی و آندوسکوپی را تقبل کرده بودیم که مراحل اجرایی آن انجام شده و در دوفاز با هزینه‌ای بالغ بر ۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان خریداری و تحویل بیمارستان خواهد شد.تقی‌پور در پایان، از مذاکراتش با محمود بیگلر، رئیس داروخانه‌های ۱۳ آبان برای راه‌اندازی کلین روم در بیمارستان شریعتی خبر داد و افزود: پروپوزال احداث کلین روم بیمارستان شریعتی تهیه شده است و در حال مذاکره با خیرین خارج از کشور هستیم تا بتوانیم این مرکز را با هزینه بالغ بر ۵ میلیاردتومان احداث نماییم.در حاشیه این نشست، اعضای هیات مدیره از بخش‌ ریه بیمارستان شریعتی که اخیرا بازسازی و تجهیز شده و بخش در حال مرمت و بازسازی جراحی اعصاب بازدید کردند.