صفحه نخست >>  عمومی >> تیتر اول
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷  ، 
شناسه خبر : ۳۶۲۰۷۸
در گفتگو با بصیرت مطرح شد
کارشناس و تحلیلگر سیاسی گفت: برای داشتن و ساختن ایران قوی، همه طیف‌ها اعم از اصلاح‌طلب و اصوالگرا باید دست در دست هم برای ایران اسلامی کار کنند و اختلافات را کنار بگذارند چرا که سرافرازی ایران و توسعه و رشد ایران مهم است
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ گفتگو با حسن هانی‌زاده

به گزارش بصیرت، بعد از روز‌های نفس گیر انتخابات ریاست جمهوری و مناظرات و تبلیغاتی که نامزد‌ها داشتند روز موعود سر رسید و ملت غیور و با بصیرت ایران در پای صندوق رای حاضر شدند تا سکان قوه مجریه را به دست منتخب خود بسپارند. یکی از ویژگی‌های این دوره انتخابات ریاست جمهوری رقابتی بسیار تنگاتنگ بود، با این حال اینک رقابت به پایان رسیده و جز قدرت و سرافرازی ایران اسلامی نباید خواسته‌ای داشته باشیم. کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در این موضوع با ما سخن گفته است.

حسن هانی‌زاده کارشناس و تحلیلگر سیاسی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی بصیرت در خصوص پایان انتخابات و فرا رسیدن زمان همدلی برای حل مشکلات کشور به نکات مهمی اشاره کرد و گفت: در واقع صرف نظر از اینکه چه کسی پیروز انتخابات است باید به این نکته مهم اشاره کرد از زمانی که رئیس جمهور با رای مردم انتخاب می‌شود و این انتخاب به صورت رسمی و علنی از سوی مسئولین ذی ربط اعلام می‌شود انتخابات و رقابت‌های انتخاباتی به پایان رسیده است؛ از این زمان به بعد پیروز انتخابات جمهوری اسلامی و مردم غیور ایران هستند که برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن در عرصه انتخابات حاضر شدند.

وی در این باره افزود: به این خاطر مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی پیروز واقعی انتخابات هستند چرا که دشمن در طی هفته‌های گذشته برای ایجاد عدم میل و انگیزه در مردم برای حاضر نشدن در پای صندوق رای بسیار تلاش کرد.

حسن هانی‌زاده کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی معتقد است: امروز مردم ایران پیروز صندوق‌های رای هستند چرا که دشمن را از میدان به در کرده و سرنوشت خود را تعیین کردند و اجازه ندادند تردیدافکنی‌های دشمن در دل آن‌ها جایی باز کند و مانع از حضور حداکثری در دور دوم انتخابات شود.

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی معتقد است: اینک که رئیس جمهور و منتخب مردم ایران از صندوق‌های رای بیرون آمده و به نوعی پیروز میدان رقابت شده است نباید به مسائل حزبی و جناحی توجه کرد، بلکه باید این موضوع را اینگونه بیان کرد و یاد بگیریم همه ما در طیف‌های سیاسی مختلف که هر دو نامزد پیروز هستند چرا که مردم متعهد ایران را به پای صندوق رای آوردند و به جمهوری اسلامی یک بار دیگر رای آری دادند.

حسن هانی‌زاده معتقد است: با اینکه متاسفانه در مناظرات شاهد گفت و شنود‌های چالش‌برانگیزی بودیم که در برخی موارد هم اخلاق اسلامی نادیده گرفته شد، ولی بعد از انتخابات انتظار می‌رود همه طیف‌های سیاسی وحدت و وفاق ملی را در دستور کار قرار دهند و با اجماع بر سر یک مساله داشتن و ساختن ایرانی قوی و آزاد‌تر از گذشته رو به جلو حرکت کنند و برای تحقق این مهم دست در دست هم برنامه‌ریزی و تلاشی شبانه روزی داشته باشند.

وی در این باره بیان داشت: با توجه به اینکه منطقه به سمت چالش‌های جدی حرکت می‌کند و تهدیدات اسرائیل در موضوع حمله به جنوب لبنان بسیار بالا است، ضمن اینکه احتمال پیروزی دولت ترامپ در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا نیز دور از ذهن نیست بلکه می‌تواند بسیار بالا باشد پس به لحاظ شرایط حساس امنیتی سیاست خارجی و سیاست منطقه‌ای و اقتصاد داخلی باید هوشمندانه عمل کرد و گرفتار چالش‌های داخلی نشویم.

وی در این باره معتقد است: برای داشتن و ساختن ایران قوی، همه طیف‌ها اعم از اصلاح‌طلب و اصوالگرا باید دست در دست هم برای ایران اسلامی کار کنند و اختلافات را کنار بگذارند چرا که سرافرازی ایران و توسعه و رشد ایران مهم است و از عدم سرافرازی و عدم توسعه ایران هیچ کس نفع نمی‌برد.

حسن هانی‌زاده معتقد است: اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در این خصوص باید با حفظ وحدت کابینه قدرتمندی تشکیل دهند و مسائل و اختلافات جناحی را به سرعت کنار بگذارند تا زمینه‌های لازم با کار دسته جمعی را برای پیشرفت و رشد کشور فراهم کنند.

حسن هانی‌زاده کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه معتقد است: امروز لازمه برتری و پیروزی ما در منطقه و عرصه بین‌الملل داشتن وحدت است؛ لذا انتظار می‌رود همه اقوام و جریان‌های سیاسی در این شرایط زمانی بسیار حساس در برابر چالش‌ها با حفظ وفاق ملی و برادری ایستادگی کنند تا به سرعت بر چالش‌های منطقه‌ای، داخلی و بین‌المللی فائق بیایم.