سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۲  ، 
شناسه خبر : ۳۶۲۰۸۶
در نشست خبری؛
وزیر کشور گفت: به لطف الهی انتخابات چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در کمال امنیت، سلامت و رقابت جدی نامزدها و مشارکت بالغ بر ۳۰ میلیونی مردم ایران به پایان رسید.

احمد وحیدی وزیر کشور پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران مستقر در وزارت کشور، گفت: به لطف الهی انتخابات چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در کمال امنیت، سلامت و رقابت جدی نامزدها و مشارکت بالغ بر ۳۰ میلیونی ملت ایران به پایان رسید و نهمین رئیس جمهور ایران انتخاب شد.

وحیدی اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری در کمال امنیت، سلامت، رقابت جدی و مشارکت بالغ بر ۳۰ میلیون مردم به اتمام رسید و آقای مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور، منتخب مردم شد. به آقای پزشکیان تبریک می گویم و از آقای جلیلی و نامزدهای مرحله اول تشکر می‌کنم.

وزیر کشور با بیان اینکه لازم است از همه کسانی که در این انتخابات نقش داشتند تشکر کنم، تصریح کرد: بیش از همه از مردم عزیز و شریف که پای صندوق رأی حضور پیدا کردند و رهبر انقلاب که چارچوبی را براساس ۴ مؤلفه امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت مشخص کردند و با رهنمودهای خود راهگشا بودند، مراجع که گرمی بخش انتخابات بودند و همچنین از خانواده بزرگ شهدای به ویژه شهید رئیسی عزیز تشکر می‌کنم.

وحیدی از همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های دخیل در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شورای سه نفره و سرپرست ریاست جمهوری، شورای نگهبان، هیأت اجرایی مرکزی و نیروهای وزارت کشور قدردانی کرد.

وحیدی ادامه داد: ملت دیدند انتخابات در سلامت کامل برگزار شد و امروز رقابت‌ها به رفاقت و همکاری برای دستیابی به پیشرفت کشور تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: فرمانداری‌ها، استانداری‌ها و وزارت کشور در این چند ماه چندین انتخابات فشرده را برگزار کردند. وزارت اطلاعات با توطئه‌های دشمن در این ایام مقابله کرد. قوه قضائیه نیز کمک کرد تا اخلالی در کار انتخابات ایجاد نشود. این انتخابات یک انتخابات نمونه بود.

وزیر کشور افزود: شهید رئیسی و دولت او صادق الوعد بود و ما از ایشان آموختیم که امور کشور را به خوبی اجرا کنیم. برخی حرف‌های نادرستی بیان کرده و سعی کردند در انتخابات خدشه وارد کنند ولی ملت دیدند انتخابات در سلامت کامل برگزار شد.

پیش تر و با پایان فرآیند اخذ رأی مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در شامگاه جمعه و پس از شمارش و تجمیع کل آرا، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور صبح امروز شنبه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد حاضر شد و گزارش پایانی از نتایج شمارش آرا را ارائه کرد.

تعداد کل آرا مأخوذه شمارش و تجمیع شده ۳۰۵۳۰۱۵۷ رای

آرای آقای مسعود پزشکیان ۱۶۳۸۴۴۰۳ رای

آرای آقای سعید جلیلی ۱۳۵۳۸۱۷۹ رای

درصد مشارکت: ۴۹.۸

بر همین اساس، آقای مسعود پزشکیان به عنوان منتخب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، معرفی شد.

مرحله اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران روز جمعه گذشته (هشتم تیرماه ۱۴۰۳) برگزار شد.