سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۴۷۷۷۹

وحیدی: آماده اجرای سراسری کالابرگ الکترونیکی هستیم

احمد وحیدی وزیر کشور صبح دوشنبه در نشست استانداران سراسر کشور با سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت اظهار داشت: انتخابات یکی از اولویت‌های مهم در سال جاری است.

وحیدی: آماده اجرای سراسری کالابرگ الکترونیکی هستیم

وی همچنین بر تحقق راهبرد چهارگانه رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره انتخابات تأکید کرد.

وزیر کشور در ادامه راهپیمایی عظیم و جهانی اربعین را از دیگر موضوعات مورد توجه و پیشِ‌رو خواند و گفت: در این ارتباط برخی استان‌های مرزی در غرب کشور به‌صورت مستقیم درگیر هستند و سایر استان‌ها نیز لازم است به این استان‌ها یاری دهند.

وحیدی برگزاری راهپیمایی منظم، زمان‌بندی‌شده و سازمان‌یافته اربعین را از دیگر برنامه‌های مهم وزارت کشور خواند و افزود: اقدامات و برنامه‌های دست‌اندرکاران اجرایی آن برای اعزام زائران باید از مبدأ شروع شود.

وی همچنین بر توجه استانداران به آسیب‌های اجتماعی تأکید و خاطرنشان کرد: در این ارتباط نیز فعال کردن ظرفیت‌های مردمی اهمیت ویژه‌ای دارد.

احمد وحیدی هم‌چنین در حاشیه این نشست طی سخنانی بیان کرد: طرح کالابرگ الکترونیکی در راستای تأمین کالاهای اساسی توسط وزارت رفاه تهیه شده و برای آن سامانه خوبی در نظر گرفته شده است. هم‌اکنون چند ده هزار فروشگاه در کشور هماهنگ شده‌اند و در استان‌های مختلف اجرا می‌شود تا مردم عزیز ما بتوانند منابع یارانه را در قالب کالابرگ، فعلاً این 10-11 قلم را دریافت کنند، البته ممکن است بعداً تعداد این اقلام هم افزایش یابد.

وی درباره نشست امروز گفت: نیاز به هماهنگی‌های بیشتر در سطح استان‌ها بود؛ از نظر اجرایی آمادگی اجرای سراسری این طرح وجود دارد و سامانه وزارت رفاه به‌غیر از تأمین کالاهای یارانه‌ای، منافع دیگری هم دارد که در قالب شبکه ملی اعتبار می‌تواند امورات دیگری از جمله زنجیره تأمین و تأمین مالی را سامان دهد که البته در مقاطع دیگر انجام خواهد گرفت. ابهامات درباره این طرح رفع شده است و مردم می‌توانند از این سامانه استفاده کنند.

 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات