صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵  ، 
شناسه خبر : ۳۶۲۱۰۷
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان حوزه فرهنگی و هنری کشور در پیام‌های جداگانه به «مسعود پزشکیان» منتخب مردم در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفتند.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبریک به مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب مردم در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: برنده انتخابات، رهبری حکیم و فرزانه و امت قهرمان ما بودند.

اسماعیلی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در میان بهت و اندوه از شهادت آیت الله رئیسی در دو هفته پیاپی برگزار شد. به منتخب مردم ایران، دکتر مسعود پزشکیان تبریک عرض می‌کنم و از همه دست اندرکاران انتخابات به ویژه همکارانم در وزارت کشور که آخرین ماموریت دولت مردمی را در نهایت امانت و پاکدستی به اتمام رساندند خدا قوت می‌گویم.

وی تصریح کرد: برنده انتخابات رهبری حکیم و فرزانه و امت قهرمان ما بودند که خواب دشمنان برای کاهش مشروعیت مردمی نهضت امام راحل(ره) و نظام برساخته آن را بار دیگر آشفته کردند. چراغی را که ایزد بر فروزد / گر ابله پف کند ریشش بسوزد.

همکاری همه ارکان نظام با دکتر پزشکیان

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پیامی انتخابات با شکوه ریاست جمهوری ایران را نماد مردم سالاری دینی و جمهوریت دانست و تاکید کرد پیروز اصلی انتخابات، نظام و مردم بوده‌اند.

در این پیام تبریک آمده است: به حول و قوه الهی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در قالب دو دوره در امنیت و اقتدار کامل برگزار شد و در حالی که بعد شهادت آیت‌الله رئیسیِ عزیز و همراهان ایشان در حال خدمت به مردم، تمام هم و غم نظامِ سلطه در فرصت به دست آمده بر تحریم انتخابات و عاری کردن نظام از مشروعیت متمرکز شده بود مردم شریف ایران از زن و مرد و پیر و جوان در اقصی نقاط کشور پای صندوقها آمدند تا بگویند پشتیبان و حامی ولایت هستند و پای آرمانهای انقلاب ایستاده‌اند. برگزاری این انتخابات جمهوریت نظام را به اثبات رساند و پایه های انقلاب مستحکم تر از پیش شد.

وی افزود: بر همه ملت شریف ایران که دعوت رهبر معظم انقلاب را برای حضور پرشور در انتخابات لبیک گفتند به علت خلق این حماسه بزرگ تبریک می‌گویم و امیدوارم رئیس جمهور منتخب؛ جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان که اهل قرآن و نهج البلاغه هستند بتوانند وحدت و انسجام ملی را با خدمات شایسته رونق بخشند و همه ارکان نظام نیز در این راه با ایشان همکاری لازم را داشته باشند.

رقابت‌ها به رفاقت تبدیل می‌شود

امیرحسین قاضی زاده هاشمی هم در پیامی با عنوان «پیروز چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری» نوشت: بار دیگر ملت شریف ایران در یکی از برهه‌های خطیر، صلابت و متانت خود را به نمایش گذاشت و عزم خویش را در صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی به جهانیان نشان داد؛ دوستان ملت را دل‌شاد و دشمنان کینه‌توز ایران اسلامی را مایوس نمود.

وی افزود: حضور ارزشمند ملت شریف ایران در دو جمعه پی در پی، حماسه‌ای با شکوه و نمایانگر وحدت ملی و مشارکت عمومی بود که بی‌تردید تضمین‌کننده امنیت کشور و باعث خنثی شدن توطئه‌های داخلی و خارجی نیز خواهد شد. با پایان انتخابات که دوران شور و هیجان است، رقابت‌ها به رفاقت تبدیل می‌گردد و هیجانات و التهابات جای خود را به همدلی و همراهی خواهد داد.

او تاکید کرد: مطمئنم مساعی دلسوزان، همگامی نخبگان و حمایت آحاد جامعه از منتخب مردم، جلوه‌ای دیگر از هوشمندی و هوشیاری ملت ایران را به نمایش خواهد گذاشت.

قاضی‌زاده‌هاشمی گفت: اینجانب ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره تمامی شهدا به ویژه رئیس‌جمهور شهیدمان، به منتخب مردم برادر گرامی جناب آقای دکتر پزشکیان برای کسب اعتماد اکثریت مردم به‌عنوان رئیس‌جمهور همه مردم ایران، تبریک می‌گویم و برای ایشان آرزوی توفیق روزافزون می‌نمایم. تردید ندارم مادامی که دولت، اعتماد مردم را بزرگترین سرمایه‌ خود دانسته و آن را برای خدمتگزاری بیشتر و بهتر به کشور و نظام اسلامی بکار بندد، مدد الهی هم یارش خواهد بود و می توان شاهد تحکیم هرچه بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی، اجرای سیاست‌های کلی نظام و منویات مقام معظم رهبری بود.

آماده همکاری همه جانبه صداوسیما با رئیس جمهور منتخب

پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما نیز در پیامی به پزشکیان نوشت: اکنون که با الطاف خداوند منان، در ظل توجهات ولی عصر(عج) و در سایه سار نخل ولایت با انتخاب شایسته ملت ایران، توفیق خدمت به مردم متدین، متعهد، سرافراز و سربلند نصیب شما شده، صمیمانه کسب این توفیق را به شما تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: به نمایندگی از همه همکارانم در سازمان صداوسیما ضمن تبریک این حضور آگاهانه ملی به محضر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و ملت بزرگ ایران، صمیمانه برای شما برادر ارزشمند و متعهد، آرزوی توفیق حضرتعالی را در انجام این رسالت عظیم دارم.

در این پیام آمده است: سازمان صداوسیما که در راستای وظیفه ذاتی، ملی و انقلابی خود به‌عنوان بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین رسانه عمومی و فراگیر کشور تلاش کرد، نقش بسزایی در رقابتی کردن فضای انتخابات در افکار عمومی و ایجاد شور و نشاط در جامعه داشته باشد، آماده همکاری همه جانبه با جنابعالی و دولت محترم‌تان در راستای تحقق وظایف خطیر محوله و اهداف بلندتان در خدمت به مردم عزیزمان خواهد بود. از درگاه الهی توفیقات روزافزون جنابعالی را مسئلت می‌نمایم.

تازه‌ترین جلوه مردم‌سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی

ستاد امر به معروف و نهی از منکر در پیامی خطاب به رهبر انقلاب، ملت و رئیس جمهور منتخب تصریح کرد: با برگزاری دومین مرحله از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، هم‌اکنون کشور در آستانه فصلی تازه قرار گرفته است که سود جستن از برکات آن مستلزم تقویت روحیه همبستگی و انسجام ملی است.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، ضمن عرض تبریک به محضر رهبر معظم انقلاب و مردم همیشه در صحنه ایران به خاطر رقم خوردن این حماسه ملی که به منزله تجدید بیعت با ولایت فقیه است و همچنین تبریک به رئیس جمهور منتخب، جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان، برآیند وقایع مرتبط با انتخابات اخیر را، به مثابه تازه‌ترین جلوه مردم‌سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی، به رغم سیاه‌نمایی رسانه‌های جبهه استکبار، به فال نیک می‌گیرد.

در همین راستا، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، با اعلام آمادگی برای همکاری و تعامل سازنده با دولت آینده در جهت اعتلای کشور، امیدوار است که دولت چهاردهم، با تمسک به آموزه‌های امیرالمومنین(ع)، در مسیر تقویت مظاهر دینی، ترویج روحیه مطالبه‌گری اجتماعی در بین مردم و مسئولین، شنیدن صدای آحاد مردم و بالاخص اقشار فرودست جامعه و خدمت صادقانه به ایشان و همچنین بر پا داشتن امر به معروف و نهی از منکر گام بردارد و اهتمام خویش را به تحقق آرمان‌های والای امام راحل (ره) و منویات رهبر معظم انقلاب معطوف سازد.

 

دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه - ۱۵ تیر- برگزار شد، در این مرحله مجموع آرای اخذ شده در کل شعب داخل و خارج از کشور ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ است که بر این اساس تعداد آرای مسعود پزشکیان ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ و ‏تعدادی آرای سعید جلیلی ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ است.

«مسعود پزشکیان» با کسب اکثریت آرا در دومین مرحله چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، رئیس‌جمهور منتخب مردم شد

منبع: ایرنا