تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۵  ، 
شناسه خبر : ۳۶۲۱۲۴
رئیس پارلمان لبنان با ارسال پیام‌های تبریک جداگانه برای رهبر معظم انقلاب اسلامی و دکتر مسعود پزشکیان بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: ایران ثابت کرد که دموکراسی را در بهترین شکل آن اجرا می‌کند.

 در ادامه پیام‌های تبریک مقامات کشورهای منطقه و جهان به رئیس جمهور منتخب ایران، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان با ارسال تلگرافی برای رهبر معظم انقلاب اسلامی و دکتر مسعود پزشکیان، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کشورمان را تبریک گفته و اعلام کرد: ایران دموکراسی را در بهترین شکل آن اجرا می‌کند.

نبیه بری در تلگراف خود برای امام خامنه‌ای نوشت: جمهوری اسلامی ایران تحت رهبری حکیمانه و خردمندانه شماست و همانطور که از طریق ملت خود ثابت کرد که انقلابش بزرگ است، نشان داد که در اجرای دموکراسی نیز بزرگ و اصیل است.

نبیه بری همچنین پیام جداگانه‌ای برای دکتر پزشکیان فرستاده و گفت: این سعادت را دارم که به نام ملت لبنان و پارلمان آن و همچنین از طرف خودم، به خاطر اعتمادی که مردم ایران به شما کردند و شما را برای پست ریاست جمهوری کشور خود انتخاب نمودند، تبریک بگویم. از خداوند متعال می‌خواهم که شما را در انجام ماموریت خود یاری و موفق نماید.

 دومین مرحله چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری روز جمعه 15 تیرماه برگزار شد و براساس نتیجه نهایی شمارش آرا، مسعود پزشکیان به‌عنوان نهمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.