تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۷  ، 
شناسه خبر : ۳۶۲۹۵۳
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل شامگاه سه‌شنبه گفت که در پی دستور تخلیه رژیم صهیونیستی، غیرنظامیان بیشتری از خان‌یونس در جنوب نوار غزه آواره شده‌اند.

«استفان دوژاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل شامگاه سه‌شنبه گفت که در پی دستور تخلیه رژیم صهیونیستی، غیرنظامیان بیشتری از خان‌یونس در جنوب نوار غزه آواره شده‌اند.

دوژاریک طی نشست خبری توضیح داد: «ارزیابی همکاران ما در نظارت بر جابجایی جمعیت در منطقه نشان داد که طی یک روز اخیر، حدود ۱۵۰ هزار نفر از مناطق مختلف خان‌یونس گریختند».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی تصریح کرد که دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل نگرانی خود را در مورد فاصله کوتاه بین دستور رژیم صهیونیستی برای تخلیه و تشدید عملیات نظامی در مناطق مسکونی غزه، که خطرات قابل توجهی برای آوارگان دارد، ابراز کرد.

این مقام سازمان ملل با بیان اینکه هر دستور تخلیه زندگی فلسطینی‌ها را شدیداً مختل می‌کند، افزود: «مردم مجبور شده‌اند به مناطقی نقل مکان کنند که زیرساخت‌های بسیار کمی دارند، جایی که دسترسی بسیار محدودی به سرپناه، بهداشت، سرویس بهداشتی یا سایر کمک‌های بشردوستانه حیاتی وجود دارد».

رژیم صهیونیستی از تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و از زمان آغاز حملات جنایتکارانه به نوار غزه، بیش از ۳۹ هزار فلسطینی را به شهادت رسانده و نزدیک به ۹۰ هزار نفر را نیز مجروح کرده است.