تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۶۰۳۲۷

روز ۱۳۷ طوفان‌الاقصی/ ادامه بمباران شمال تا جنوب غزه

در حالی ۱۳۷ روز از جنگ در غزه می‌گذرد که مناطق مختلف باریکه غزه از جبالیا در شمال تا رفح در جنوب از ساعات بامدادی بار دیگر هدف حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش اشغالگر قرار دارد.

137 روز از جنگ در غزه می‌گذرد، طولانی‌ترین نبردی که ارتش اشغالگر تاکنون وارد آن شده و هیچ چشم‌اندازی نیز برای چگونگی خروج از آن نزد مقامات رژیم تل آویو وجود ندارد، تا جایی که نبود هیچ طرحی برای مدیریت جنگ، صدای بالاترین مقامات این رژیم را نیز در آورده است.

در این راستا از هفته‌های پیش از «یوآو گالانت» وزیر جنگ تا «گادی آیزنکوت» و «بنی گانتز» از اعضای کابینه جنگ و رهبران احزاب مخالف، از نتانیاهو خواسته‌اند تا طرحی برای چگونگی اداره جنگ و مرحله پس از آن ارائه دهد؛ خواسته‌ای که اجابت آن برای نخست‌وزیر رژیم اسرائیل بسیار دشوار به نظر می‌رسد.

در این میان در شرایطی که هیچ کدام از اهداف اعلامی اولیه یورش به غزه محقق نشده است، ارتش اسرائیل به بمباران بی هدف و شدید مناطق مسکونی و محل اسکان آوارگان ادامه می‌دهد، به طوریکه شهر غزه در شمال، اردوگاه النصیرات در مرکز و شهر رفح و خان یونس در جنوب از ساعات بامدادی شاهد حملات هوایی و توپخانه‌ای اشغالگران است.

در بخش تحولات سیاسی نیز منابعی در جنبش حماس به وبگاه العربی الجدید گفتند که هیچ یک از اسرای نظامی و غیرنظامی اسرائیل تا زمانی که جنگ به طور کامل خاتمه یابد، آزاد نخواهند شد؛ شرطی که پیش از این وجود نداشت و طی متن توافقی که حماس پیش از این پذیرفته بود، این گروه مقاومت حاضر شده بود طی مراحلی تعدادی از اسرا را آزاد کند؛ اما پس از بمباران شدید چادر آوارگان در رفح در دو روز پیش، حماس اعلام کرد که دیگر آن توافق را نخواهد پذیرفت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات