سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹  ، 
شناسه خبر : ۳۶۳۰۵۱
در آیین افتتاح پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی:
سرپرست ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه مهمترین بستر توسعه متوازن کشور بحث راه‌هاست، تصریح کرد: امیدواریم مسیر توسعه ترانزیت و راه‌ها در دولت جدید نیز دنبال شود؛ در این مسیر آمادگی خود برای پشتیبانی از دولت جدید را اعلام می‌کنیم.

«محمد مخبر» سرپرست ریاست جمهوری در آیین افتتاح پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی گفت: به درستی رئیس جمهور شهیدمان بحث توسعه حمل و نقل در کشور را بستر اصلی توسعه کشور تشخیص داد چرا که ما کشوری حداقل با ۱۵ کشور همسایه هستیم و این ظرفیت بسیار بزرگی برای کشور عزیزمان است.

وی با تقدیر از وزیر راه و شهرسازی و همه مسئولان این وزارتخانه، تاکید کرد: این وزارتخانه ابعاد مختلفی دارد و بخش عمده‌ای از توسعه کشور به این وزارتخانه مرتبط است. همچنین مهمترین نقطه تعامل کشورهای همسایه با ایران همین بحث ترانزیت است، لذا بیشترین فشار بر این وزارتخانه بود و انصافا کار به خوبی انجام شد.

مخبر ادامه داد: توسعه کشور ۱۰ سال دچار مشکل جدی شد، مسیری که توسط رئیس‌جمهور شهید انتخاب شد مسیر درستی بود و مقام معظم رهبری نیز با عنایت به این موضوع اشاره فرمودند.

وی تاکید کرد: ما کشور پهناوری هستیم از یک طرف کشوری هستیم که حداقل با ۱۵ کشور همسایه ایم و برخی از این کشورها خودشان چند کشورند که ظرفیت بزرگی برای توسعه و رشد و اشتغال کشور است.

مخبر گفت: وزارت راه و شهرسازی که صمیمانه از مهرداد بذرپاش تشکر می کنم، یک وزارت بسیار گسترده است و ابعاد مختلفی دارد که درصد زیادی از توسعه کشور به این وزارت خانه وابسته است؛ مسکن و راه های زمینی و هوایی و ریلی و دریایی و مسکن در این وزارت خانه قرار دارد.

سرپرست ریاست جمهوری ادامه داد: رئیس جمهور شهید از ابتدا جلسات پیگیری را در این وزارت خانه دنبال می کرد و بعد از درگذشت مرحوم رستم قاسمی، آقای بذرپاش شاهدند که شهید آیت الله رئیسی در برخی روزها چند بار با ایشان تماس می گرفت و موارد متعدد را پیگیری می کرد.

مخبر افزود: کشورهای منطقه هم بزرگترین و مهمترین علاقه‌شان برای تعامل با ایران، بحث ترانزیت بود؛ اتصال آب های شمال به جنوب و خلیج فارس و دریای عمان، هم به لحاظ زمانی و هم قیمت تمام شده برای کشورهای صاحب بار حائز اهمیت بود.

وی تاکید کرد: انصافا در این وزارت خانه کار شد؛ چه کسی خوشش بیاید چه بدش بیاید، ۱۰ سال بخش های توسعه ای کشور دچار نقص جدی شد؛ نمی شود عقب افتادگی ۱۰ ساله را در ۲ سال به نقطه مطلوب رساند.

مسیری که توسط شهید رئیسی انتخاب، مسیر درستی بود رهبر انقلاب هم به این موضوع عنایت داشتند

وی تصریح کرد: اینکه توسعه فرودگاه ایلام امروز افتتاح می شود، اینکه در شمال کشور همین اتفاق رخ می دهد و اینکه خط آهن اندیمشک اهواز امروز دو خطه می شود همگی درخدمت مردمند و اگر انجام نمی شد برای مردم دردسر ایجاد می کرد، مردم ما به اربعین عشق می ورزند؛ مردم سایر کشورها برای زیارت حرم امام رضا (ع) علاقه زیادی دارند؛ لذا این امکاناتی که فراهم می شود، در خدمت همین هاست.

مخبر افزود: پروازها به فرودگاه ایلام با افتتاح امروز به روزی ۲۱ پرواز و ۱۴۸ پرواز در هفته افزایش می یابد که اتفاق بسیار خوبی است.

وی تاکید کرد: در بخش انتقال حجاج داشت به یک موضوع تبدیل می شد، نزدیکی به ایام اربعین، گرمای هوا و ماندن حجاج در عربستان می توانست مسأله ایجاد کند؛ من صمیمانه از وزارت راه تشکر می کنم، بحث جابجایی حجاج به خوبی حل شد.

بر اساس این گزارش، این مراسم با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی برگزار می‌شود و قرار است بهره‌برداری از پروژه توسعه و بهسازی ترمینال و اپرون فرودگاه شهدای رامسر با حضور کاپیتان محمد محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری انجام شود.

همچنین آیین بهره‌برداری از ۲ پروژه دیگر از جمله افتتاح ترمینال جدید شهدای فرودگاه ایلام با حضور کاپیتان نخجوانی رئیس شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و پروژه ریلی اهواز-اندیمشک با حضور میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

گفتنی‌است یکی از قطعات ریلی بسیار مهم کشور مسیر ۱۴۰ کیلومتری اهواز به اندیمشک است که سال گذشته با حضور شهید آیت الله رئیسی مسیر ۱۰۰ کیلومتری این خط آهن به بهره برداری رسید و به گفته مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، امروز با دستور سرپرست ریاست جمهوری ۴۰ کیلومتر انتهایی این مسیر نیز به بهره برداری می‌رسد.

منبع: ایرنا