صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۹  ، 
شناسه خبر : ۳۶۳۲۷۹
رئیس قوه قضاییه با انتشار پیامی اعلام کرد: بلاشک فقدان شهید هنیه ثلمه‌ای بزرگ برای مقاومت سرافراز ملت فلسطین در برابر سفاکان رژیم صهیونیستی خواهد بود اما خون مطهر این شهید والامقام، حماسه‌ساز می‌شود.

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای؛ رئیس قوه قضاییه طی پیامی شهادت رهبر پرافتخار و سردار مجاهد جبهه مقاومت اسماعیل هنیه را تبریک و تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

"شهادت رهبر پرافتخار و سردار مجاهد جبهه مقاومت آقای اسماعیل هنیه که عمر بابرکت خود را در مسیر جهاد فی‌سبیل‌الله طی نمود و در این راه از تقدیم اولاد و اَحفاد خود نیز دریغ نورزید، بدون‌تردید برای او فوزی عظیم و فرجامی سعادتمندانه و برای ملت مقاوم و مظلوم فلسطین مایه‌ی فخر و مباهات است.

بلاشک فقدان شهید هنیه این مجاهد مخلص و آزاده، ثلمه‌ای بزرگ برای مقاومت سرافراز ملت فلسطین در برابر سفاکان و غاصبان رژیم منحوس و جعلی صهیونیستی خواهد بود اما بحول و قوه الهی خون مطهر این شهید والامقام، حماسه‌ساز می‌شود، افق‌گشایی می‌کند و درخت تناور مقاومت اسلامی را بیش از پیش آبیاری خواهد کرد و آتش خشم ملت مبارز و حماسه‌ساز فلسطین را در امتداد طوفان‌الاقصی شعله‌ورتر می‌سازد.

عناصر شقی، زبون و جنایتکار دخیل در به شهادت رساندن شهید هنیه بدانند که خون مطهر این شهید، شور و خشم و عظمت جبهه مقاومت در برابر صهیونیست‌های غاصب را مضاعف گردانده و مورد عقاب و انتقام سخت قرار خواهند گرفت.

اینجانب این اقدام بزدلانه تروریستی را محکوم نموده و شهادت شهید هنیه و همراه ایشان را به ملت بزرگ فلسطین، حماس، کلیه گروه‌های مقاومت فلسطینی و خانواده مکرم هنیه تبریک و تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان و همه مجاهدان راه حق غفران واسعه وعلو درجات مسئلت می‌نمایم."

پیام تسلیت معاون اول قوه قضاییه

حجت‌الاسلام خلیلی؛ معاون اول قوه ‏قضاییه هم با انتشار پیامی شهادت مجاهد نستوه اسماعیل هنیه؛ رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین را به مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ملت‏های بزرگ و سرافراز ایران و فلسطین، جنبش حماس و همه گروه‌های مقاومت فلسطینی تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت حجت‌الاسلام و المسلمین خلیلی به شرح زیر است:

"شهادت برادرمبارز و مجاهدخستگی ناپذیر و پرتلاش عرصه مبارزه علیه رژیم غاصب صهیونیستی‏که تمام عمر پربرکت خود را وقف حمایت و دفاع از آرمان مردم مظلوم فلسطین نمود، موجب تأسف و تألم خاطر گردید.

بی‌تردید مجاهدان راه اسلام وآزادی ملت بزرگ فلسطین، منسجم‏تر، مقتدرتر و شجاع‏تر از گذشته به راه خود در جهت مقابله با غده سرطانی اسرائیل و آزادی قدس شریف گام بر خواهند داشت و این فداکاری‏ها و ایثارگری‏ها راه بزرگ و ارزشمند مقاومت را تقویت خواهدکرد و هیچ عاملی نمی تواند بر اراده پولادین فرماندهان و رزمندگان اسلام خدشه وارد نماید.

اینجانب‌ ضمن عرض تسلیت و تعزیت به محضر امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، شهادت‌ این مجاهد فی سبیل‌الله‌‌‌ را به ملت‏های شجاع و آزاده ایران و‌ فلسطین، جنبش حماس ‌‌و به‌‌‌ ویژه به جوانان فداکار و سرافراز مبارز فلسطینی و نیز بـه‌ خاندان‌ مکرم‌‌ این شهید عزیزتسلیت‌‌ میگویم وسربلندی امت اسلامی و پیروزی مجاهدان‌ جبهه مقاومت را از خداوند متعال‌ مسئلت‌ می‌نمایم."

پیام تسلیت رئیس سازمان تعزیرات حکومتی

احمد اصانلو؛ معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در پی شهادت دکتر اسماعیل هنیه؛ رئیس دفتر سیاسی حماس پیامی صادر کرد که به این شرح است:

"شهادت باشکوه‌ترین خاتمه مأموریت مقدس مردان خدا و کامل‌ترین پاداش الهی برای انسان‌های مخلص و ایثارگر همچون شهید والامقام دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس است که عمر پربرکت خود را صرف مجاهدت، مبارزه با ظلم، دفاع از مظلوم و جریان جبهه مقاومت کرد؛ مقاومتی که روز به روز قدرت رزمندگان این مسیر نورانی را بی بدیل نموده و ابهت پوشالی رژیم اشغالگر قدس را درهم کوبیده است.

بی تردید شهادت برادر مجاهد و رزمنده‌ی مخلص، ایثارگر و خستگی ناپذیر، شهید والامقام جبهه مقاومت دکتر اسماعیل هنیه که ارزشمندترین دارایی خود را در راه فلسطین تقدیم کرد بی شک برای دوستداران داغ سنگینی است، اما ملتی که با شهید و شهادت آشنا و معتقد است" وَیَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لَا یَحْتَسِبُ " از جایى که حسابش را نمى ‏کند به او روزى مى ‏رساند؛ می‌دانند که راه شهدا استوارتر از قبل ادامه خواهد یافت.

دشمنان کوردل نمی‌دانند کسی که 80 نفر از خانواده اش را برای دفاع از جبهه مقاومت، اسلام و مبارزه با ظلم و ستم تقدیم نموده مزدش کمتر از شهادت نیست و فقط او را به آرزویش رساندند و این آغاز راهی جدید است برای نابودی رژیم صهیونیست که در مقابل جبهه مقاومت مستأصل مانده اند و باید رژیم غاصب بدانند که ملتی که در خیزش و مبارزه مستمر علیه دشمن اشغالگر قرار گرفته با ترور رهبرانش، راه شهدای مقاومت پایان نمی‌یابد.

اینجانب شهادت دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را به محضر مقدس حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ملت قهرمان فلسطین، رزمندگان جبهه مقاومت، ملت شریف ایران اسلامی و خانواده معظم ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم."