صفحه نخست >>  عمومی >> تیتر اول
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۶۳۲۴۶

چرایی ترور در تهران

اینکه این ترور در تهران اتفاق افتاده است، واکنش عجولانه و از سر ناچاری رژیم صهیونیستی به تحولات روزهای اخیر تهران است.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.» در حالی که دفتر سیاسی حماس در قطر و در دوحه مستقر است و شهید هنیه به مناطق مختلف در منطقه در حال رفت و آمد بود، ایشان همواره هدف اقدامات تروریستی بوده اما اینکه این ترور در تهران اتفاق افتاده است، واکنش عجولانه و از سر ناچاری رژیم صهیونیستی به تحولات روزهای اخیر تهران است.

1- سخنان رئیس جمهور کشورمان در روز تحلیف در حمایت از فلسطین و محور مقاومت که با تشویق‌های حاضران و نمایندگان مجلس اتفاق افتاد، بر خلاف تصور و ارزیابی های صورت گرفته در محور شیطانی عبری- غربی بود و این سخنان نشان داد که با تغییر دولتها، مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین ثابت می باشد و ایران همیشه در کنار مقاومت و در مقابل رژیم صهیونیستی خواهد ایستاد تا آزادی قدس که هدف نهایی این سیاست مقدس است، برسد.

2- ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران نشان دهنده شکست رژیم صهیونیستی در میدان جنگ است. به طوری که در طول نه ماه گذشته ارتش رژیم صهیونیستی نتوانسته هیچ گونه دستاوردی در جنگ غزه بدست بیاورد که این موضوع وجهه اسرائیل را در جهان بشدت خدشه دار کرد و عملا بازدارندگی رژیم صهیونیستی به طور کامل از بین رفت. بنابراین رژیم با در پیش گرفتن سیاست ترور به دنبال سرپوش گذاشتن بر این مساله است. از این رو ترور اسماعیل هنیه در تهران، می تواند افکار عمومی دنیا را تا مدتی از شکست در میدان به سمت ترور هنیه سوق دهد.

3- بعد از دو عملیات طوفان الاقصی و وعده صادق جمهوری اسلامی ایران بعنوان پرچمدار محور مقاومت در بین افکار عمومی تهران دنیا شناخته شد، ترور هنیه در تهران  تلاشی بود  از جانب رژیم صهیونبستی که وجهه جهانی جمهوری اسلامی ایران را تحت الشعاع قرار دهد. غافل از اینکه شکست اسرائیل در دو عملیات مذکور، غیر قابل ترمیم است و روندهای سقوط اسرائیل را پر شتاب کرده است.

4- بدون شک ترور اسماعیل هنیه، همگرایی در منطقه در برابر رژیم صهیونیستی را بیش از پیش تقویت خواهد کرد. اتفاقی که باعث ضربات جبران ناپذیری محور عبری- غربی در منطقه خواهد شد. این ترور روندهای پاسخ دهی محور مقاومت به اسرائیل را هموارتر کرد و از این به بعد باید تل‌آویو را  هم همچون شمال سرزمین های اشغالی، مکانی ناامن برای صهیونیست ها در نظر گرفت. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات