سیاسی >>  مجلس >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۰  ، 
شناسه خبر : ۳۶۳۲۸۸
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ قرآنی موجودیت رژیم صهیونیستی را به خطر انداخته است.

محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در آیین تشیع شهید اسماعیل هنیه در دانشگاه تهران گفت: در دیداری که با شهید هنیه در سفری که دو ماه قبل به ایران داشت به من گفت اگر امروز مقاومت را در غزه این گونه می‌بینید که زن و مرد کودک و جوان با هم ایستاده‌اند یک دلیل دارد و. ان این است که همه اینها دست پرورده قرآن است.

وی ادامه داد: فرهنگ قرآنی موجودیت رژیم صهیونیستی را به خطر انداخته است.

رییس مجلس با اشاره به شکست‌های ارتش‌های عرب در مقابل رژیم صهیونیستی گفت: آنها در جنگ ۱۹۶۳ در صحرای سینا ارتش کشورهای عرب را شکست داده بود و به این باور رسیده بود که ارتشی شکست ناپذیر است اما دیدیم با عملیات طوفان الاقصی همه هیمنه این رژیم فرو ریخت و آنها مجبور شدند که جنگنده‌های خود را به وسیله خودروهای کشنده به مکان‌های امن ببرند.

قالیباف گفت: امروز گروه‌های مقاومت با ظرفیتی که برخواسته از مردم است در مقابل دشمن صهیونیستی به وظیفه دینی خود عمل کرده و خود تصمیم می‌گیرند و معتقدند که نصرت اللهی نصیب آنها می‌شود.

وی ترور فرمانده‌های مقاومت در لبنان و تهران را نتیجه ضعف رژیم صهیونیستی دانست و گفت: این ترورها و اقدامات تاثیری بر روند حرکت ما نخواهد داشت.

رییس مجلس با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص پایان دوران بزن و درو گفت: ما می‌دانیم که این اقدامات با حمایت و هماهنگی آمریکای جنایت کار رخ داده اگر چه در رسانه‌ها اعلام کنند که ما نمی دانسته‌ایم. ما وظیفه داریم که در وقت و محل مناسب به این جنایت پاسخ دهیم.