بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۱  ، 
شناسه خبر : ۳۶۳۵۹۷
لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه بدون ارائه مدرک ادعا کرد که واشنگتن اطمینان دارد که شبه نظامیان تحت حمایت ایران در پشت حمله به پایگاه هوایی عین الاسد در غرب عراق هستند.

به گزارش بامداد چهارشنبه  از "آناتولی", آستین در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، پنی وانگ وزیر خارجه استرالیا و ریچارد مارلز معاون نخست وزیر و وزیر دفاع استرالیا در آناپولیس واقع در مریلند به خبرنگاران گفت: ما هنوز در حال بررسی برای تعیین دقیق گروهی هستیم که به پایگاه ما حمله کرد.

وی افزود: آمریکا حملات به نیروهای خود در منطقه را تحمل نخواهد کرد. ما وضعیت نظامی خود را تغییر داده ایم تا حفاظت از نیروی خود، و تعهد قاطع به دفاع از اسرائیل را تقویت کنیم و آماده باشیم تا به هر گونه حادثه احتمالی پاسخ دهیم.

آستین گفت که به ناو گروه یو اس اس آبراهام لینکلن دستور داده است تا جایگزین ناو گروه یو اس اس تئودور روزولت شود که در حال حاضر در منطقه مسئولیت فرماندهی مرکزی مستقر است.

 پیش تر پنتاگون اعلام کرده بود که در حمله موشکی دوشنبه شب به پایگاه عین الاسد شماری از نظامیان آمریکایی زخمی شدند.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد، دست کم پنج نظامی آمریکایی در حمله به عین الاسد زخمی شدند که حال یکی از زخمی‌ها مطلوب نیست.

این در حالی است که برخی از رسانه‌های رژیم صهیونیستی از کشته شدن ۲ سرباز آمریکایی در حمله به پایگاه آمریکایی در عین الاسد در غرب عراق خبر می‌دهند.

شبکه المیادین دوشنبه شب به نقل از منابعی گزارش داده بود که صدای سه انفجار در پایگاه عین الاسد شنیده شده است.

بر اساس این گزارش، صدای انفجارها ناشی از حمله راکتی و پهپادی است.

حدود ۱۰ روز پیش نیز منابع امنیتی از اصابت چهار موشک به پایگاه عین الاسد خبر داده بودند.

منبع: ایرنا