تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰  ، 
شناسه خبر : ۳۶۴۰۰۹
عبدالسلام فرزند اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس با تکذیب ادعای بمب‌گذاری در محل اقامت پدرش در تهران، جزئیات جدیدی درباره نحوه به شهادت رسیدن پدرش در ۳۱ ژوئیه (۱۰ مرداد) فاش کرد.
عبدالسلام در مصاحبه با شبکه سعودی العربیه تصریح کرد که پدرش هدف موشکی قرار گرفت که با اطلاعات دریافتی از تلفن همراه او، هدایت‌شده بود.وی در دوحه تاکید کرد: «این موشک هدایت‌شونده تلفن همراهی که شب‌هنگام در اتاق پدرم و در نزدیکی سر او قرار داشت، دنبال کرده بود».پسر هنیه گمانه‌زنی‌های منتشر شده در رسانه‌ها در خصوص انفجار بمب جاسازی‌شده در اتاق محل اقامت پدرش را رد کرد و گفت: «به نظرم روایت مبنی بر وجود بمب در اتاق، به کلی عاری از صحت است».عبدالسلام افزود: «محافظین شخصی و دیگر مشاوران در فاصله تنها چند متری از اتاق او نشسته بودند، این واضح است که اگر بمبی وجود داشت، همه ساختمان منفجر می‌شد».طبق گفته او، تلفن همراه پدرش، او را به هدفی آسان تبدیل کرده بود. عبدالسلام افزود: «پدرم در مراسمی رسمی با تلفن همراهش حضور داشت و به همین دلیل، این عملیات چندان پیچیده نبود. پدرم برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری [مسعود پزشکیان] به همراه سایر هیأت‌ها در یکی از کشورها حضور داشت، بنابراین، تدابیر امنیتی در این شرایط را نمی‌توان با اقدامات انجام شده در یک منطقه مخفی و بدون تلفن همراه، مقایسه کرد».عبدالسلام تصریح کرد که پدرش در آن روز، مدام از تلفن خود تماس داشته و «تا ساعت 22:15 شبی که شهید شد، از آن استفاده کرده بود».پسر هنیه در پایان این مصاحبه بر این باور خود تاکید کرد که این حمله موشکی با «پوشش» آمریکا صورت گرفته است.
روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد روز دهم مرداد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که اسماعیل هنیه و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنها در تهران به شهادت رسیدند.