سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴  ، 
شناسه خبر : ۳۶۴۰۹۴
وزیر بهداشت در بازدید از بیمارستان فوق‌تخصصی سیار حضرت فاطمه زهرا(سلام‌الله‌علیه) نیروی زمینی سپاه گفت: بیمارستان سپاه در مهران مجهزترین و بهترین بیمارستان صحرایی در دنیاست و می‌تواند در هر نقطه از کشور استقرار پیدا کند.
بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیش از ظهر امروز (دوشنبه،‌ 29 مرداد) در سفر یک روزه به استان ایلام در جریان بازدید ازبیمارستان فوق تخصصی فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیه) نیروی زمینی سپاه ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های جهادگران عرصه سلامت این نیرو، عملکرد و حضور این مجموعه درمانی را در مرز مهران و خدماتی‌رسانی به زائرین را مثبت ارزیابی کرد.وزیر بهداشت در این باره گفت: نیروی زمینی سپاه در همه شرایط و بحران‌های زیستی و اجتماعی بویژه حماسه جهانی اربعین و ایام همه‌گیری ویروس کرونا در کنار مجموعه بهداشت و درمان کشور بوده و خدمات ارزنده‌ای به مردم در راستای بهداشت و درمان انجام داده و شهدای زیادی در این عرصه تقدیم کرده است.
وی با بیان اینکه ارگان‌ها در مرز مهران به کمک وزارت بهداشت آمده‌اند گفت: در این مرز سه بیمارستان صحرایی استقرار دارند که متعلق به تامین اجتماعی، سپاه و ارتش هستند.
عین اللهی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه که در مرز مهران مستقر شده است اظهار کرد: بیمارستان سپاه مجهزترین و بهترین بیمارستان صحرایی در دنیاست و می‌تواند در هر نقطه از کشور استقرار پیدا کند. در این بیمارستان همه امکانات لازم اعم از رادیولوژی، آزمایشگاه، اتاق عمل، سونوگرافی و ICU در این بیمارستان وجود دارد.وی در پایان افزود: یکی از افتخارات بزرگ کشور ما این است که سپاه و ارگان‌های همراه ما می‌توانند چنین اقداماتی را در یاری رساندن به وزارت بهداشت انجام دهند.
گفتنی است؛ بیمارستان‌های صحرایی تخصصی و فوق تخصصی سیارنیروی زمینی سپاه دارای ۱۲۸ تخت بستری و آمادی است. این بیمارستان یکی از مجهزترین و پیشرفته‌ترین بیمارستان‌های سیار کشور است که کاملاً مجهز و مطابق با استاندارد‌های روز دنیا ایجاد شده است و دارای ویژگی واکنش استقرار سریع در راه‌اندازی است که در مدت چهار ساعت دایر شد.